مسعود پزشکیان: باید مشکل را ساختاری حل کرد نه این‌که افراد را دستگیر و محاکمه کرد

چرا اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی به ده‌ها هزار میلیارد تومان رسید؟

نایب رییس مجلس گفت: اوایل همه به‌دنبال کشف اختلاس‌ها بودند و اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی پیدا کردند، بعدها این رقم به هزار، سه و ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید چرا؟‌ چون به‌دنبال حل مشکل نبوده و تصور می‌کردیم فرد خاطی مشکل کشور است، در حالی که مشکل نیست بلکه ساختاری بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مسعود پزشکیان اظهار داشت: باید به این دولت یا هر دولت رسمی و قانونی دیگری در کشور کمک کرده و دربرابر مشکلات ایستادگی کرده و آن‌ها را حل کنیم و این‌ موضوع که بخواهیم از فرصت مشکلات کنونی برای تخریب یکدیگر استفاده کنیم همان نفوذی بوده که دشمن به دنبال آن است.

وی حاشیه های سفر نخست وزیر ارمنستان و نصب بنر در خصوص مناقشه قره باغ در باشگاه آرارات را کج‌سلیقگی مسئولان ذیربط عنوان کرد و گفت:در واکنش به این اقدام چه بگویم؟ بگویم خائنند؟، خیر مقصر تک‌تک افراد نیستند، بلکه مقصر ساختاری بوده که در آن عمل می‌کنیم، چراکه بسترها را به شکلی ایجاد کرده ایم، که هر کسی ممکن است بلغزد.

چرا اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی به ده ها هزار میلیارد تومان رسید؟

پزشکیان با بیان اینکه همه روی مشکلات سرپوش گذاشته و در پایان هم شخصی را پیدا کرده و می‌گویند او مقصر است و این فرد را می کشند، اما سال بعد اتفاقی بدتر از آن روی می‌دهد، تصریح کرد: اوایل همه به‌دنبال کشف اختلاس‌ها بودند و اختلاس ۵۰۰ میلیارد تومانی پیدا کردند، بعدها این رقم به هزار، سه و ده هزار میلیارد تومان رسید چرا؟‌ چون به‌دنبال حل مشکل نبوده و تصور می‌کردیم فرد خاطی مشکل کشور است، در حالی که مشکل نیست بلکه ساختاری بوده که به او اجازه‌ی چنین کارهایی می‌دهد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر راه را به درستی تنظیم کنیم، امکان ندارد فردی بیش از ده میلیون تومان تخلف کند، حتی اگر همین میزان تخلف را نیز فردی انجام داد، سیستم متوجه شده و فرد را بازخواست می‌کند، لذا باید مشکل را ساختاری حل کرد نه این‌که افراد را دستگیر و محاکمه کرد.

Share