در تماس تلفنی رئیس جمهور با استاندار گیلان؛

پیگیری روحانی از آخرین وضعیت بارش‌ها و گزارش استاندار از اقدامات انجام شده در گیلان

رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار گیلان در جریان آخرین وضعیت بارش‌ها و عملکرد ستاد مدیریت بحران در استان گیلان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی عصر امروز در تماس تلفنی با دکتر سالاری استاندار گیلان، ضمن دریافت اطلاعات آخرین وضعیت بارش‌ها در استان گیلان، بر ضرورت بکارگیری از همه توان و امکانات برای جلوگیری از خسارات‌های احتمالی بر مردم تاکید و تصریح کرد:  ضمن حفظ و تقویت آمادگی استان برای بارندگی های احتمالی ظرف هفته های آتی، روند ارسال امکانات و کمک‌های استان برای  هموطنان در معرض سیل در موارد نیاز سایر استان‌ها، استمرار یابد.
دکتر روحانی در این تماس تلفنی، ضمن ابلاغ سلام و تبریک سال نو به معاونان استانداری، فرمانداران، بخشداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی و فرماندهان نیروهای مسلح استان، از زحمات، همدلی و تلاش آنان تقدیر و تشکر کرد.
همچنین در این تماس تلفنی، دکتر سالاری استاندار گیلان گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌ها، میزان ذخایر آبی در سدهای سفیدرود و شهربیجار و میزان آمادگی استان در مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از تشدید بارش‌ها را به رئیس جمهور ارائه و مجموعه اقدامات صورت گرفته در استان بویژه ابلاغ و اجرای دو شیوه‌نامه ساماندهی و بهره برداری چندمنظوره از آب‌بندان‌ها و ساماندهی و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان و تاثیر آن بر ذخیره یا هدایت جریان آب ناشی از بارش‌ها به سمت دریا و در نتیجه کاهش خطرات سیل را تشریح کرد.
دکتر سالاری در این گفتگوی تلفنی، از حمایت‌ها و تدابیر رئیس جمهور سپاسگزاری و آن را مایه دلگرمی و تلاش مضاعف مسئولان در خدمت رسانی به مردم عنوان کرد.

Share