پیام رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با توجه به رسالت ذاتی خود همواره در صدد آن بوده است تا با بهره گیری از تاثیر و ارزش این میراث ماندگار گامی در راستای تحقق اهداف متعالی خود و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا حسنی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به مناسبت هفتم فروردین ماه در پیامی روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به تمامی هنرمندان تئاتر تبریک گفت.
در متن این پیام آمده است:
هنرمندان تئاتر روایت‌گر ایثار، مهر، ایمان، تاریخ، هویت و شکوه فرهنگ این سرزمین ایرانی و اسلامی هستند.
بیست ‌و هفتم مارس روزِ جهانی تئاتر برابر با هفتم فروردین فرصت مناسبی است برای معرفی و تقدیر و ترسیم پیشینه پرافتخار و تاریخی هنرهای نمایشی این سرزمین و بازاندیشی در مسئله‌ حضور موثر در فرهنگ جهانی، به‌واسطه‌ هنری که می‌تواند تمام زمینه‌های فرهنگی یک جامعه را معرفی کند.
سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با توجه به رسالت ذاتی خود همواره در صدد آن بوده است تا با بهره گیری از تاثیر و ارزش این میراث ماندگار گامی در راستای تحقق اهداف متعالی خود و اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بردارد. از این رو با همکاری شورا اسلامی، شهرداری و با ارتباط تنگاتنگ با هنرمندان و گروه‌های نمایشی شناسنامه‌دار شهرمان اقدام به طرح ریزی، برنامه ریزی و اجرای پروژه «تئاتر خیابانی دائم رشت» نمود.
این پروژه با هدف فرهنگ سازی، آموزش شهروندی، افزایش مشارکت اجتماعی هر شب در محل تئاتر خیابانی دائم رشت توسط هنرمندان بومی شهرمان برای شهروندان فهیم نمایش های جذاب به اجرا درآمد و به مناسبت های مختلف شهروندان را گرد خود آورد.
این پروژه پایان موفقیت آمیز فصل اول خود را به مناسبت ۱۲ دی ماه «روز رشت» جشن گرفت و اکنون در آغاز فصل دوم خود است که می تواند موید تحول آفرینی، نشاط بخشی، شکوفایی و ارتقا کمی و کیفی تئاتر شهرمان باشد. امید است تداوم اجرای این پروژه سبب شود تا «تئاتر خیابانی دائم» برای شهرمان در سراسر کشور به برندی بزرگ تبدیل شود و سبب جذب و جلب گردشگرانی بیشتر به این شهر شود.
در پایان روز ملی هنرهای نمایشی را به خانواده فرهیخته تئاتر استان و کشور، تبریک عرض می کنم و امیدوارم با پیوند و همدلی هنرمندان عرصه تئاتر و همراهی و حمایت همیشگی مخاطبان و متولیان فرهنگی و هنری و مسئولان روزهای درخشان هنرمندان پرتلاش این هنر رقم خورده و شاهد روزهایی بهتر برای فرهنگ و هنر و شکوفایی هنر خلاقانه این مرز و بوم باشیم.

Share