امام جمعه رشت:

نگرانی خود را از نبود شهردار رشت اعلام می‌کنم| مخالفت با تصویب پالرمو و سی.اف.تی

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هنوز نگرانی خود را در نبود شهردار رشت اعلام می کنم و به همه اهالی که باید در این راستا فعالیت داشته باشند، توصیه می کنم جریان سازی درستی داشته باشید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: روز جمهوری اسلامی را در پیش داریم و ۱۲ فروردین روز طلوع برکت الهی برای ملت ایران است.
وی به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روز شنبه اشاره کرد و افزود: امام کاظم(ع) مبارزه با ظلم با عباسیان را در قالب تقیه انجام داد ضمن اینکه کار دیگر ایشان مسئله سازمان وکالت بود که از زمان امام صادق(ع) آغاز شد.
امام جمعه رشت با بیان اینکه روز چهارشنبه هفته آینده مصادف با روز مبعث پیامبر اسلام(ص) آخرین فرستاده خداوند است، تصریح کرد: خدا را سپاسگزاریم در ذیل سایه دین کامل و مسلمان هستیم و به اسلام و تشیع خود افتخار می کنیم.
آیت الله فلاحتی به بخش هایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: رهنتمودهای رهبر معظم انقلاب ۴ محور داشت و نخستین آن بیان مطالب دقیق و فنی رونق تولید بود.
وی ادامه داد: این بشارت را کشاورزان و تولیدکنندگان درنامگذاری سال رونق تولید بپذیرند که این روند به نفع تولید داخلی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان از افزایش ۳۸ درصدی گرایش به تولیدات داخلی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: استفاده از کالای داخلی توسط مردم ایران یک برد برای تولیدکنندگان کشور است.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه ارتقای کمیت و کیفیت محصولات در درون رونق تولید وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجازه ندهید محتکران منحرف این ابتکار از مردم ما بگیرند.
وی به مهم تر بودن مسئله اقتصاد آمریکا برای آقای گاودوش اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ باید از کمک غرب چشم بپوشیم، غرب پس از انقلاب و حتی قبل از انقلاب دلش برای هیچ ملتی نسوخته است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ زورگویی استعمارگران مختص ایران نیست، اظهار کرد: بلندی های جولان جزو لاینفک کشور عربی سوریه بوده، هست و خواهد بود.
آیت الله فلاحتی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ کشور ما مملو از خیانت غرب است ضمن اینکه فرمودند؛ در برجام اروپا برای کمک به آمریکا از پشت به ما خنجر زد.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنان مشهد مقدس با مجمع تشخیص مصلحت نظام اتمام حجت کرد، گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب با توجه به چهره های انقلابی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام می بینیم و می شناسیم، باید پیگیری شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان بیان کرد: تصویب توافقنامه های پالرمو، سی.اف.تی و … دستاوردی به غیر ازخنجر زدن به همراه ندارد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کشوری به بدی دولت سعودی در دنیا سراغ نداریم، تصریح کرد: بیشتر جنایت هایی که در دنیا انجام می شود با پشتوانه مالی آل سعود است.
وی در ادامه یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند، تقی زاده های امروزی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند ضمن اینکه فرمودند؛ رابطه با غرب اشکال ندارد اما به دنبال اعتماد به غرب نباشید.
امام جمعه رشت با اشاره به سیل های اخیر در مناطق مختلف کشور به ویژه استان گلستان و مازندران، خاطرنشان کرد: ایران از مناطق زلزله خیز و سیل خیز محسوب می شود اما در پاره ای از موارد نبود مدیریت درست در سیل اخیر ویرانگری هایی داشته است.
آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره نبود شهردار در شهر رشت، اظهار کرد: هنوز نگرانی خود را در نبود شهردار رشت اعلام می کنم و به همه اهالی که باید در این راستا فعالیت داشته باشند، توصیه می کنم جریان سازی درستی داشته باشید.
وی به بیان مشکلات شهر رشت به رئیس جمهور در سفر پایان سال گذشته به گیلان اشاره کرد و افزود: مشکلات شهر زمانی برطرف می شود که شهردار داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: توصیه ما به عزیزانی که راس مدیریت شهر رشت قرار دارند این است که فکری کنند و اجازه ندهند دیگران در جمع آنها رخنه کنند تا بعد دچار مشکلاتی نشویم.
آیت الله فلاحتی پیرو سلسه آموزه های ویژگی های تربیت اسلامی از هفته های گذشته، بیان کرد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد در نظام تربیتی اسلامی که برگرفته از کتاب و سنت الهی است، مسئله توجه به دیگران، خانواده، همسر، فرزند و سایر همنوعان است.
وی، یکی از مسئولیت های بزرگ انسان ها را تربیت سایر افراد عنوان کرد و گفت: انسان در تربیت اسلامی پس از تربیت خود موظف به تربیت دیگران به ویژه تربیت فرزندان است.
امام جمعه رشت با اشاره به دغدغه پیامبر(ص) نسبت به تربیت افراد، بیان کرد: اگر انسان در راستای تحقق احکام اسلامی غصه بخورد مورد توجه خداوند قرار می گیرد و خدای متعال کسانی که تلاش می کنند احکام اسلامی در جامعه حکمفرما شود، را ستوده است.

Share