امام جمعه آستارا:

نباید با ذهنیت منفی کالای داخلی را تخریب کرد| انتقاد از تخریب طبیعت در روز سیزده فروردین

خطیب جمعه آستارا حمایت از کالای ایرانی را نیز یک اولویت مهم برای رونق تولید دانست و تصریح کرد: نباید با ذهنیت منفی کالای داخلی را تخریب کرد و مردم نباید به دنبال جنس های بی کیفیت چینی بروند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به معاشرت و داشتن روابط اجتماعی گفت: دوستی و معاشرت از اعمال نیک مومنان بوده و انسان باید همواره در کنار خانواده باشد.

حافظ نیا نشست و برخاست را با افراد معتمد و مورد اعتماد پسندیده دانست و گفت: با کسی دوستی کنید که عیوب شما را در خلوت بگوید، انسانی می‌تواند دوست شما باشد که عیب های شما را جار نزند، انسان قابل اعتماد پشت سرتان هم از شما دفاع کرده و به فکر توطئه نیست.

امام جمعه آستارا اسلام را دین شادی دانسته و گفت: خنداندن حلال از ویژگی‌های مورد قبول دین اسلام است، مومن باید همواره شاد باشد و هیچ دلیلی بر اندوه و ناراحتی بی مورد نیست.

حافظ نیا در ابتدای خطبه دوم ماه رجب را ماه استغفار و دعا دانست و بیان کرد: دوری از گناه و معصیت و نزدیکی به خداوند از لزوم کارهای مومن بوده و اگر می خواهیم گرفتاری هایمان کم شود تقوای الهی را مورد توجه قرار بدهیم.

وی با اشاره به سال ۹۸ مزین به نام رونق تولید این عنوان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: مردم و مسئولین باید دست به دست هم داده و چرخ کارخانه ها و کارگاه های تعطیل شده به حرکت در بیاید و قطعاً اگر تولید رونق پیدا کند اشتغال جوانان نیز حل خواهد شد.

خطیب جمعه آستارا حمایت از کالای ایرانی را نیز یک اولویت مهم برای رونق تولید دانست و تصریح کرد: نباید با ذهنیت منفی کالای داخلی را تخریب کرد و مردم نباید به دنبال جنس های بی کیفیت چینی بروند.

حافظ نیا حمایت از کالای ایرانی را معطوف به سال ۹۷ ندانست و گفت: حمایت از کالای ایرانی باید همواره انجام شود، نباید با واردات بی رویه به این مقوله و در ادامه به رونق تولید ضربه بزنیم، اولویت ما باید توسعه تولید ملی از طریق حمایت از کالای داخلی باشد تا در ادامه مشکلات اشتغال نیز حل شود.

وی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد گفت: آقا فرمودند مراقب اشخاصی باشید که به دنبال غربی کردن ما هستند، نتایج این تفکر غلط ضد فرهنگی و دینی همچنان در جامعه وجود دارد و خانواده ها باید مراقب این تفکر مخرب باشند.

امام جمعه آستارا با اشاره به دوشنبه روز جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک پذیرفتن نظام جمهوری اسلامی توسط ملت گفت: مردم در این روز با دادن رای آری با اکثریت به جمهوری اسلامی رای مقتدر داده و این روز را باید گرامی داشت.

حافظ نیا با تبریک سالروز آغاز به کار نیروی انتظامی گفت: حافظان نظم و امنیت در همه رده‌ها همواره برای خدمت رسانی و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم تلاش روز افزون کرده و زحمات این عزیزان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تخریب طبیعت در روز سیزده فروردین گفت: درختان شکسته، زباله های رها شده و جنگل های آتش گرفته اعمالی است که در روز طبیعت بر سر آن می آوریم، وقتی طبیعت را تخریب کنیم برای نمونه بنا به اظهار کارشناسان سیلی مانند سیل شیراز موجب اتفاقات ناگوار می شود.

وی عدم تدبیر و پیش‌بینی‌ها را نیز در سیل اخیر از دیگر مشکلات این جریان دانست و گفت: چرا مسئول باید کم کاری کند؟ بطور یقین می‌شد جلوی این قضیه را گرفت یا حداقل عمق فاجعه را کمتر کرد، البته این قضیه در دیگر کشورها همچون ژاپن هم اتفاق می‌افتد اما باید تدبیر کرده و به فکر چاره بود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سالروز مبعث رسول اکرم گفت: در این روز مبارک مراسم جشن شهرستانی در مساجد است را خواهیم داشت.

حافظ‌نیا به رسمیت شناختن تجاوز رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را یک عمل سراسیمه و دستپاچه دانست و گفت: این عمل و عدم حمایت دنیا از این کار آنها نشان داد آمریکا در دنیا تنها مانده و خودشان در انزوا به سر می برند.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share