پارسا: از سال 95 تاکنون نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا نکرده است

موافقت شورا با افزایش میانگین ۳۷ درصدی نرخ کرایه تاکسی در رشت

در جلسه امروز شورای شهر رشت در حالی با دو فوریت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در رشت موافقت شد که پیمان پارسا گفت: پس از افزایش ۳۷ درصدی تا پایان امسال دیگر افزایشی نخواهیم داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شورای شهر رشت با دو فوریت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و خودروهای بار و مسافربری موافقت کرد.

علوی با بیان اینکه نرخ موجود کرایه‌ها عادلانه نیست، گفت: بررسی های لازم از سوی سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری و کارشناسان فرمانداری صورت گرفته است و امیدوارم آنچه که به نفع تاکسیرانان و مردم است، انجام شود.

پیمان پارسا مدیر عامل سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری رشت نیز اظهار کرد: از سال ۹۵ تاکنون نرخ کرایه‌ها افزایش پیدا نکرده است و در همین راستا واقعی سازی نرخ کرایه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: کرایه درون شهری بر اساس این لایحه چند نرخی شده است و فرمانداری تضمین دادیم که پس از افزایش ۳۷ درصدی تا پایان امسال دیگر افزایشی نخواهیم داشت.

پارسا تصریح کرد: بر روی هر ایستگاه تاکسی یک دوربین نصب خواهد شد تا تخلفات مشخص شود!

ذاکری در مورد این لایحه اظهار کرد: هیچکس از گران شدن خوشحال نمی‌شود اما افزایش نرخ تاکسی مغفول مانده است.

رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت در مورد افزایش نرخ تاکسی‎ها گفت: سال گذشته با توجه به اینکه افزایش نرخ مصوب شده بود اما فرمانداری مخالفت کرد و شورا به نظر این فرمانداری احترام گذاشت.

حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: مدیر تاکسیرانی شهرداری آنالیز خوبی انجام داده است و این اتفاق برای اولین بار است که در سازمان تاکسیرانی شهرداری افتاده است و بنده از این مدیر جوان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه رانندگان تاکسی با مشکلات زیادی روبرو هستند، گفت: شرایط زندگی این قشر بسیار دشوار است.

این عضو شورا با بیان اینکه با افزایش نرخ موافق هستم، گفت: این افزایش ها باید با نظارت همراه باشد.

Share