مرگ مغزی و نابینایی مسمومان

مسمومان استفاده از الکل در تبریز بیش از ۴۰ نفر هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد مسموم شدگان الکل در تبریز را بیش از ۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار مدام در حال افزایش بوده و در بین این افراد زنان نیز وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت پورفتحی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: آمار تعداد مراجعه‌کنندگان مسموم شده در اثر استفاده از الکل‌ رو به افزایش و تغییر است و نمی‌توان آمار دقیقی داد.

وی افزود: متاسفانه طبق آخرین اطلاعاتی که دارم بیش از ۴۰ نفر مسموم در اثر استفاده از الکل در بیمارستان‌های تبریز بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه مسمومان با استفاده از الکل‌های دست‌ساز از ۲۸ اسفند سال گذشته به بیمارستان مراجعه می‌کنند، افزود: متاسفانه این تعداد از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته رو به افزایش بوده و هر روز تعداد آنها افزایش می‌یابد که البته برخی‌ مرخص شده ولی برخی‌ به علت وخامت حال، تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: گروه سنی مسمومان بین ۱۵ تا ۴۵ سال است که یک زن نیز در بین مسمومان دیده‌ می‌شود که باز اطلاع دقیق از تعداد مردان و زنان مسموم ندارم.

پورفتحی توضیح داد: متاسفانه تعدادی از مسمومان مرگ مغزی شده و تعدادی نیز از ناحیه کبد و چشم دچار مشکل شده‌اند و تحت درمان و دیالیز هستند.

وی تصریح کرد: به احتمال زیاد در داخل این الکل‌ها متانول ریخته‌اند و متاسفانه تا به امروز سردسته اصلی فروش چنین الکل‌هایی پیدا نشده است و تا مادامی که جلوی این افراد گرفته نشود با چنین حوادث و مسمومان مواجه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد آثار و تبعات منفی استفاده از الکل اظهار کرد: همان طور که گفتم باید میزان متانول داخل الکل مشخص شود چراکه اگر فردی ۷۰ سی سی متاتول بخورد به صورت قطع دچار مرگ مغزی می‌شود و کمتر از آن نیز آثاری در بینایی، کلیه، کبد و غیره می‌گذارد.

Share