هشدار پلیس به شهروندان؛

مردم مراقب فروشندگان ارزهای تقلبی باشند

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از شهروندان خواست مراقب فروشندگان ارزهای تقلبی در بازارهای غیر رسمی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر خرید و فروش ارز تقلبی در بازار رشت بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و متهم را شناسایی کردند افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی متهم حین فروش ارزهای تقلبی در شهر رشت دستگیر شد.
رسول‌زاده با اشاره به اینکه از متهم دستگیر شده یک هزار یورو ارز تقلبی کشف شد ، تصریح کرد: با توجه به اعترافات متهم مبنی بر چگونگی تهیه ارز‌های تقلبی از متصدی یک واحد صنفی فروش طلا و سکه، ماموران پلیس به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان موفق شدند مقدار ۲۴۰ دلار امریکا، ۱۹۰ دلار استرالیا، ۷۷۸ یوان چین، ۱۰۰ پوند انگلیس، ۲۰۰ یورو، هزار و ۳۴۵ منات آذربایجان و ۲۶ هزار و ۲۵۰ دینار عراق را کشف و در این راستا صاحب واحد صنفی که فردی ۳۶ ساله بود را دستگیر کنند.
وی با تاکید بر اینکه شهروندان نباید به ارزانی ارزهایی که با قیمت تمام شده کمتر در بازار آزاد عرضه می‌شود توجه کنند ، ادامه داد: ارزهای مورد نیاز صرفاً باید از صرافی‌های مجاز با اخذ فاکتور خرید تهیه شود.
رسول‌زاده با اشاره به اینکه به تازگی برخی افراد سودجو ارزهای تقلبی را وارد بازار کرده‌اند که تشخیص آنها بدون دستگاه‌های فنی مخصوص ممکن نیست، از شهروندان خواست مراقب فروشندگان ارزهای تقلبی باشند.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان همچنین تاکید کرد: مردم ضمن توجه به نکات آموزشی و هشدار‌های انتظامی، خود را در برابر فریب کلاهبرداران بیمه کرده و در صورت مواجهه با چنین مواردی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ با پلیس در‌میان بگذارند.

Share