با توجه به پیش بینی هواشناسی؛

مردم با تعویق سفر،هشدار مدیریت بحران را جدی بگیرند

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور درباره وقوع سیل و آب گرفتکی در برخی از استان ها، متولیان گردشگری کشور از مردم درخواست می کنند که سفرهای خود را به تعویق انداخته و هشدارها و اطلاعیه های مدیرت بحران را جدی بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بارش باران و برف که از روزهای پایانی سال گذشته در بیشتر استان ها به خصوص استان های شمالی و غرب کشور آغاز شده بود همچنان در برخی استانها ادامه دارد.
در پی این بارش های پراکنده که با سیل و آبگرفتگی معابر و به خصوص حاشیه شهرها و … همراه شده باعث طغیان رودخانه ها و سرریز شدن سدهای برخی استانهای کشور شده است از این رو مسافران و گردشگران حاضر در مناطق فوق با جاری شدن سیل در خیابانها دچار خسارت شده اند.
با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ادامه بارش ها در برخی استانها، متولیان سازمان گردشگری میراث فرهنگی از مردم خواست تا حد امکان از سفرهای غیر ضروری به این مناطق پرهیز کرده و سفرهای نوروزی خود را تا مساعد شدن هوا به تعویق بیاندازند و هشداری مدیریت بحران کشور را جدی تلقی کنند.

** برپایی چادر در حاشیه رودخانه ممنوع

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا «مبنی بر این که آیا سفر نرفتن را در این روزها به مردم توصیه می کنید؟»، گفت: توصیه ما به مسافران نوروزی این است هشدارها را جدی گرفته و احتیاط کنند و از برپایی چادر در حاشیه رودخانه خودداری کنند.

** کمبود مراکز اقامتی نداریم
ولی تیموری، افزود: ستاد هماهنگی سفر در تمام استان ها آمادگی کامل برای پذیرش مسافران دارند.
وی در پاسخ به این پرسش که تغییر مقاصد گردشگری از استان های شمالی به استان های مرکزی موجب کمبود مراکز اقامتی نشده است، گفت: بسیاری از مسافران نوروزی پس از وقوع سیل در استان های شمالی، سفرشان را به سمت استان های همچون یزد تغییر دادند، و ما با کمک دیگر نهادها همچون آموزش پرورش و شهرداری ها اقدام به افزایش مکان های اقامتی کرده و هم اکنون کمبود مکان اقامتی در سرار کشور وجود ندارد.

** مسافران و ضوابط اضطرار مراکز اقامتی
تیموری درباره مسافرانی که در شرایط کنونی (اضطراری ) امکان رسیدن به مقصد را به دلیل شرایط جوی ندارند، گفت: مسافران نگرانی برای پرداخت خسارات مالی نداشته باشند زیرا بر اساس قرار دادها رسیدن به موقع هتل و مرکز اقامتی در شرایط عادی مدنظر است از این رو در شرایط کنونی( بارندگی شدید و جاری شدن سیل) اضطراری بوده و خسارتی به آنها تعلق نمی گیرد.
به گفته وی تمام تلاش ما این است که سفر و اقامت خوشی را برای گردشگران رقم بزنیم لذا مسافران با احتیاط کامل و با توجه به اطلاعیه های مدیریت بحران و هواشناسی کشور ادامه سفر داده و هشدارها را جدی بگیرند.

**برپایی اسکان اضطراری در استان ها مجاور
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود همچنین از برپایی اسکان اضطراری در استان های مجاور استان فارس خبر داد و گفت: مسافران نوروزی در راه مانده می توانند برای در اسکان های اضطراری از استان های مجاور استفاده کنند.
تیموری افزود: مسافران نوروزی می توانند با ورود به شهرهای همجوار استان فارس از تسهیلات ایجاد شده در مکانها و محل های تعیین شده استفاده کنند.

** پیش بینی هواشناسی کشور
به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارندگی در چند استان کشور خبر داده و از هموطنان خواسته است تا اطلاع ثانوی ازسفر به استان های خوزستان، بوشهر، لرستان، شرق کردستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، البرز، تهران و جنوب قم به دلیل بروز سیلاب خودداری کنند.
همچنین از هموطنان خواسته شده تا قبل ازسفر از طریق سامانه ۱۴۱ و راهور در جریان وضعیت جوی و ترافیکی قرار گیرند و در حین رانندگی با سرعت مطمئنه بویژه در جاده های لغزنده رانندگی کنند.

Share