وزیر راه و شهرسازی:

مردم باید به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران توجه کافی داشته باشند

وزیر راه و شهرسازی در سفر امروز خود به همراه معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها گفت: ۶۵ درصد راه‌های آسیب‌دیده کشور از سیل راه روستایی به عمل آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد اسلامی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که در این سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سامانه بارشی که در غرب کشور از جمله استان کرمانشاه فعال شده بیشترین حجم فعالیت آن از امشب تا صبح فردا دوشنبه ۱۲ فروردین ماه است.

اسلامی افزود: میزان بارش این سامانه که در راه است، بر اساس محاسبات انجام شده توسط سازمان هواشناسی تقریباً به اندازه یک فصل بارش در استان کرمانشاه می‌باشد.

وی در ادامه با توجه به اینکه هم زمین اشباع شده و هم حداکثر ظرفیت رودخانه‌ها تکمیل شده است ابراز داشت: مردم باید به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران توجه کافی داشته باشند.

اسلامی تاکیدکرد: حاشیه رودخانه‌ها بستر خطرناکی است، تخلیه این مناطق باید در دستور کار مسؤولین قرار بگیرد.

اسلامی مهمترین موضوعاتی را که اکنون در سطح کشور با آن مواجه هستیم آب شستگی، ریزش کوه، رانش زمین و تخریب پل هاست که می‌طلبد مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و به تذکرات پلیس راه و راهداران عنوان کرد وافزود: خدا را شاکریم که رحمت الهی نازل شده و سال پربارشی را تجربه می‌کنیم و از یک دوره سخت خشک سالی وارد یک دوره‌تر سالی شدیم و باید خود را با شرایط یک زندگی جدید انطباق دهیم، به این امید که حادثه ای پیش نیاید سال پر بارش خوبی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: به طور طبیعی راه‌های فرعی و روستایی بیشترین آسیب را در جریان سیل و بلایای طبیعی می‌بینند، بسیاری از راه‌های روستایی راه‌هایی هستند که به لحاظ مهندسی و هندسه راه متأثر از مسیر طبیعی می باشند که در طول تاریخ شکل گرفته و احداث شده‌اند.

این مسؤول در ادامه گفت: تا کنون حدود ۶۵ درصد راه‌هایی که در کل کشور آسیب دیده‌اند در راه‌هایی روستایی و فرعی قرار گرفته اند.

Share