شامل 40 فروند قایق نجات با تجهیزات کامل و سایر اقلام

محموله بشردوستانه صلیب سرخ آلمان برای سیل زدگان ایران تخلیه شد

معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از تخلیه محموله بشردوستانه صلیب سرخ آلمان برای کمک به سیل زدگان کشورمان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سعید متانی در مورد محموله‌ای که از سوی صلیب سرخ آلمان به جمعیت هلال احمر ایران اهدا شده است، اظهار کرد: اقلام ارسال شده وارد کشور و تخلیه شد و این محموله روز دوشنبه به صورت رسمی به هلال احمر تحویل داده خواهد شد تا از روز سه‌شنبه در مناطق سیل‌زده مورد استفاده قرار گیرد.
معاون لجستیک سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد جزئیات این محموله امدادی گفت: این محموله شامل ۴۰ فروند قایق نجات با تجهیزات کامل، ۸۱ سوپ لباس سیلاب، ۸۰ کلاه ایمنی نجات، ۴۰ جلیقه نجات سیلاب، ۴۵جفت بوت، ۲۸جفت نیم‌بوت و ۷جفت کفش مخصوص سیلاب است.
به گفته وی، تجهیزات فنی نجات سیلاب از جمله طناب و قرقره مخصوص نیز از دیگر اقلام این محموله است.
متانی اضافه کرد: با توجه اینکه استفاده از این قایق‌ها نیازمند آموزش است، تیم‌های تخصصی سیلاب از استان‌های مختلف شناسایی شده‌اند و پس از تحویل رسمی قایق‌ها و تجهیزات از آنها برای توزیع اقلام و انتقال هموطنان به نقاط امن استفاده خواهد شد.
وی در مورد اینکه از این قایق‌ها و تجهیزات در کدام مناطق کشور استفاده خواهد شد، گفت: به دلیل شرایط خاصی که در خوزستان حاکم است نزدیک به ۸۰ درصد تجهیزات به این استان ارسال می‌شود.

Share