در دولت تدبیر و امید ٢٧٠ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شد

مجوز استخدام ۱۰ هزار فرزند شهید و جانباز اخذ می‌شود

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای ایجاد اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد، قرار است توافقی با سازمان امور اداری و استخدامی کشور منعقد و مجوز استخدام حدود ۱۰ هزار نفر از این فرزندان بیکار مانده طی برنامه ششم اخذ شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی پاکدل روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس بند ج ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است در طول این برنامه نسبت به اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد اقدام کند.
وی ادامه داد: تاکنون و خارج از سهمیه ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، برای اولین بار امسال ۲۰۰ سهمیه برای اشتغال این فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد از سوی بنیاد شهید گرفته شد که در آزمون امسال دستگاه های دولتی شرکت کرده و به شرط قبولی، مشغول به کار خواهند شد.
پاکدل اظهار داشت: همچنین طی توافقی که با سازمان امور اداری و استخدامی منعقد می شود طی زمان باقیمانده برنامه ششم توسعه، یعنی در سه سال آینده، مشکل اشتغال باقیمانده افراد که حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر هستند، حل شود.
وی افزود: هنوز توافق برای این موضوع انجام نشده اما کارهای اولیه آن انجام گرفته و قرار است مجوز استخدامی از سازمان امور اداری و استخدامی صادر شود و بر اساس آن ایثارگران برحسب نیاز دستگاه های اجرایی و مدرک تحصیلی در آن دستگاه ها مشغول به کار شوند.
پاکدل ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نیز ٢٧٠ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران فراهم شده است و سال ۹۷ نیز ٢٠ هزار شغل برای جویندگان کار در میان خانواده های شهدا و ایثارگران ایجاد شد.
وی به موضوع اشتغال و کارآفرینی ایثارگران اشاره کرد و گفت: در بحث اشتغال در سه زمینه استخدام در دستگاه های اجرایی، استخدام در بخش خصوصی و اشتغال آفرینی انفرادی و تجمیعی و واگذاری تسهیلات اشتغالزایی فعالیت می کنیم و ١۴ هزار فقره وام خوداشتغالی به ایثارگران داده شده است.
حسن زاده، مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیشتر گفته بود که ۸۳ هزار نفر از فرزندان و همسران شهدا و ایثارگران و جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان بیکار هستند که تلاش بنیاد شهید ایجاد فرصت های شغلی برای این افراد است.
به گفته وی، این افراد در سامانه جمع آوری و ثبت اطلاعات ایثارگران (سجایا) ثبت نام کرده اند که به صورت مرتب این سامانه بازنگری می شود، البته برای اینکه تناقضی در این زمینه ایجاد نشود، هر سال آمار جدید تعداد افراد بیکار این قشر از جامعه را اعلام می کنیم.
طبق آمارهای موجود، تعداد کل جانبازان در کشور ۵۷۴ هزار و ۱۰۱ نفر است که ۳۳۶ هزار و ۲۸۲ نفر (معادل ۵۹ درصد) جانبازان زیر ۲۵ درصد و ۲۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر (معادل ۴۱ درصد) جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر هستند. البته حدود هفت هزار جانبازان با تشخیص اعصاب و روان شدید در کشور هستند.
آمار آزادگان کشور نیز ۴۲ هزار نفر اعلام شده و مردم ایران بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.

Share