در بازدید از این قلعه تاریخی مطرح شد:

قلعه صلصلال کرگانرود در راستای توسعه گردشگری مرمت می‌شود

فرماندار تالش در حاشیه بازدید از قلعه صلصال بخش کرگانرود گفت: مرمت بنای تاریخی قلعه صلصال در کمیته برنامه ریزی سال ۱۳۹۷ شهرستان تالش به مبلغ ۵۴۳ میلیون تومان تامین اعتبار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش به همراه شهرود امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از قلعه صلصال بخش کرگانرود بازدید کردند.

فرماندار تالش در حاشیه این بازدید گفت: مرمت بنای تاریخی قلعه صلصال در کمیته برنامه ریزی سال ۱۳۹۷ شهرستان تالش به مبلغ ۵۴۳ میلیون تومان تامین اعتبار شده است.

مهدوی عنوان کرد: شهرداری لیسار در قالب چهار فاز شامل احداث راه پله دسترسی به عرصه قلعه باستانی صلصال، تامین روشنایی محیطی، پاک تراشی و گیاه زدایی و نصب تابلو با محتوای معرفی پیشینه قلعه اقدام نموده که راه پله دسترسی به قلعه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره برداری می باشد.

در ادامه شهرورد امیر انتخابی مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان در این بازدید گفت: این قلعه مربوط به دوره سلجوقیان می باشد و در خردادماه ۱۳۸۲ به شماره ۸۷۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به لزوم توجه به کاربری بناهای تاریخی استان در راستای توسعه گردشگری خارجی مرمت این قلعه در برنامه های اداره کل جای دارد.

Share