کیومرث بیات: فضای بین طرفداران سپیدرود و ملوان مثبت است

طرفداران تراکتورسازی از فضای قومیت گرایی بیرون بیایند و فضای استادیوم‌ را سیاسی نکنند

مالک تیم سپیدرود رشت می‌گوید فضای ایجاد شده بین طرفداران این تیم و ملوان بندرانزلی روند مثبتی دارد و در آینده برنامه‌های زیادی از سوی مدیران دو باشگاه پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایلنا، کیومرث بیات درباره نتیجه بازیکنان سپیدرود رشت مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: برای این مسابقه حساس آقای دست نشان برنامه‌های مدونی را در نظر گرفته بودند، تیم مقابل به خوبی آنالیز شده بود و توانستند از نقطه ضعف تراکتورسازی استفاده کنند تا نتیجه را به سود ما رقم بزنند. خداراشکر  بچه‌ها هم از نظر بدنی به آمادگی رسیدند، دیگر در پایان بازی کمبود انرژی در آنها دیده نمی‌شود و تقریبا تیم در حالت آرمانی ایده آلی قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان فصل با همین رویه پیش برویم.

او ادامه داد: در همه بازی‌ها برای پیروزی به میدان خواهیم رفت و حتی به تساوی هم فکر نمی‌کنیم. همچنین به نتایج تیم‌های دیگر هم کاری نداریم چون اضافه کاری است. ما تصمیم گرفتیم برای بقا در لیگ برتر که به آن امید زیادی هم داریم فقط روی کار خودمان تمرکز کنیم.

بیات درخصوص پاداش استانداری گیلان به سرخپوشان گفت: آقای استاندار لطف کردند و یک پاداشی را برای بازیکنان در نظر گرفتند که من پیگیر کارهای وصول آن هستم و قبل از بازی مقابل پارس جنوبی به حساب بازیکنان واریز خواهد شد.

مالک موقت باشگاه سپیدرود درباره وضعیت اسکان بازیکنان سپیدرود در شهر جم گفت: در این شهر اصلا هتلی وجود نداشت، ما به فدراسیون فوتبال هم نامه زدیم و نوشتیم تیمی که برای میزبانی از تیم‌های دیگر حتی یک هتل در شهرش ندارد چطور می‌شود که در لیگ برتر حضور دارد. ما باید ۶۰ کیلومتر برویم و در جای دیگری مستقر باشیم. این مشکل وجود دارد و فاصله محل برگزاری مسابقه و هتل اسکان بازیکنان زیاد است.

بیات درباره اینکه طرفداران تراکتورسازی تبریز به رفتار هواداران سپیدرود معترض شده بودند، گفت: واقعا جای تعجب دارد؛ من اعتقاد دارم که طرفداران این تیم باید از فضای قومیت گرایی بیرون بیایند و وقتی داخل استادیوم‌ها می‌شوند، به مسائل دیگری به غیر از فوتبال توجه نکنند. آنها همیشه به دنبال این هستند که جو استادیوم‌ها را سیاسی کنند و این در صورتی است که قبل از بازی هم در این باره صحبت کرده بودیم که هیچ شعاری غیر از شعارهای فوتبال شنیده نشود اما رعایت نشد.

او ادامه داد: بعد از مسابقه هم آنها با هواداران ما درگیر شدند. این را همه می‌دانند تیمی که برنده شده است اعصباش آرام است و طرفدارانش به دنبال شادی هستند نه درگیری و اذیت کردن طرفداران تیم بازنده؛ تنش از سمت آنها بود و ضرورتی نداشت که طرفداران ما بخواهند چنین فضایی ایجاد کنند. مسئله دیگر درباره دروازه‌بان آنها بود که باید بگویم دروازه‌بان ما هم روی گل اول مرتکب اشتباه شد و مسائلی که مطرح می‌کنند دلیل نمی‌شود. گل دوم و سوم ما را بهترین دروازه‌بان‌های دنیا هم اگر بودند نمی‌توانستند مهار کنند.

بیات درباره اتحاد طرفداران ملوان و سپیدرود رشت در بازی برابر تراکتورسازی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که بین شهر رشت و انزلی اتحاد خیلی خوبی در حال شکل گیری است؛ این را شما بدانید که من حتی به عنوان مالک باشگاه سپیدرود به دنبال این هستم که با باشگاه ملوان بازی‌های تدارکاتی داشته باشیم. حتی اگر بتوانیم دست همدیگر را بگیریم و این فضا را به وجود بیاوریم که ما اهل یک استان هستیم و باید شادی و غم را با یکدیگر قسمت کنیم. این فضا خداراشکر خیلی بهتر شده است و کاملا برادرانه است. ما الان باید به امور بزرگتری فکر کنیم تا اینکه در استان خودمان به دنبال مشکل تراشی باشیم. من به هواداران هر دو تیم قول می‌دهم که شرایط از این هم بهتر خواهد شد.

بیات در پاسخ به این سوال که برای فصل آینده چه برنامه‌ای دارد گفت: ما در هر شرایطی تیم خوبی را برای فصل بعدی دور هم جمع می‌کنیم. با توجه به نیازهای آقای دست نشان و تیم  بازیکنانی که در پست آنها کمبود داریم جذب خواهیم کرد. من باید از مسئولان استان هم تشکر کنم که حمایت زیادی از ما دارند. نهادهای امنیتی، شهرداری، استانداری و شورای شهر حامی سپیدرود هستند و امیدوارم این سپیدرود بتواند تمام مردم گیلان را شاد کند.

Share