جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کرد:

ضعف اتحادیه اروپا یک پیام برای دنیا دارد و آن این است که دنیا یک قدرت دارد و آن هم ترامپ است

عضو فراکسیون مستقلین گفت: اتحادیه اروپا فارغ از اینکه بخواهد کمکی به ایران کند اما معتقدم قبل از این کار باید حیثیت از دست رفته خود را بازسازی کند،ایران با کانال مالی و یا بدون کانال مالی اروپا قطعا به کمک مردم کشورمان این تحریم ها را پشت سرخواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به انتقاد روزهای گذشته وزیر امورخارجه کشورمان در غالب یک توییت مبنی براینکه اروپایی نه تنها نتوانستند به وعده راه اندازی کانال مالی عمل کنند بلکه تلاش می کنند رضایت دونالد ترامپ را جلب کنند،اشاره کرد و گفت: کشورهای مختلف دنیا ایران را به عدم همکاری و تعامل با دنیا متهم می کردند و ما بایستی در مقاطع زمانی مثل حال حاضر حجت را برهمگان تمام می کردیم و این مسئله را به دنیا نشان دهیم که ما کشور صلح آمیزی هستیم و به دنبال نزاع و پیش داوری هم نیستیم.

در حال حاضر اجماع جهانی  علیه ایران شکسته شده است

وی افزود: همه راه هایی که دنیا برای یک تعامل صلح آمیز مد نظر داشت را طی کردیم، بنابراین حضور و همراهی وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین دولت را در این تعهدات مثل برجام و کانال مالی و … را قبول دارم.

نماینده مردم رشت به اجماع جهانی علیه ایران در سال های نخست دولت تدبیر و امید اشاره و تصریح کرد: در ابتدای این دولت یک اجماع جهانی علیه ایران وجود داشت و ایران را یک کشورعهد شکن می دانستند و این را در ذهن خود تداعی می کردند اما در حال حاضر این اجماع جهانی شکسته شده است.

ایران به تعهدات خود پایبند بوده است

عضو فراکسیون ولایی مستقلین افزود: اگر الان تمام کشورهایی که در حوزه ی اتحادیه اروپا هستند را نگاه کنید؛ معتقدند ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و همه کارشکنی ها را آمریکا مرتکب شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم به روابط تجاری اروپا و آمریکا اشاره و تصریح کرد: این هم یک مسئله طبیعی و قابل پیش بینی بوده است که میزان تعامل اقتصادی اروپا و آمریکا نتواند این اجازه را به اتحادیه اروپا بدهد که به سمت ایران حرکت کند و از همان روزی که بحث ها بر شکل گیری این کانال مالی شروع شد، مشخص بود که عاقبت به کجا منجر خواهد شد.

گله مندی وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به اروپا به جا و درست است

جعفر زاده ایمن آبادی افزود: ما در ابتدای همین کانال مالی هم به اروپایی گفتیم که شما نمی توانید تا آخر همراه ما باشید اما آنها گفتند که اگر ایران کمک کند ما تا پایان کار با آنها خواهیم ماند و در حال حاضر به آنها ثابت شده است که نتوانستند کار خود را به خوبی انجام دهند،بنابراین گله مندی وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به اروپا به جا و درست است.

وی تصریح کرد: ایران در حال حاضر در حوزه ی بین الملل حرف برای گفتن دارد چرا که هر راهی را از قبیل مذاکره هسته ای و … که آنها برای ما گذاشتند؛پیش رفتیم و وجود همین مسائل سبب می شود که دست این ها در حوزی بین الملل خالی بماند و قطعا اگر با اتحادیه اروپا مذاکره نمی کردیم هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم بنابراین معتقدم حداقل به مردم دنیا ثابت شده است که ایران کشور صلح آمیز و هیچ وقت هم به دنبال صلاح اتمی نبوده است.

در حال حاضر حیثیت بین المللی اتحادیه اروپا از بین رفته است

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید کرد: اتحادیه اروپا در گذشته یک وزنه و اعتباری در دنیا بوده است اما در حال حاضر حیثیت بین المللی آن از بین رفته است و نمی شود به آن اتکا کرد در واقع وجود چنین مسئله ای بیانگر این است که اتحادیه اروپا باید یک خانه تکانی در خود انجام دهد.

نماینده مردم رشت اظهار کرد: ضعف اتحادیه اروپا یک پیام برای دنیا دارد و آن هم این است که دنیا یک قدرت دارد و آن هم ترامپ است؛اتحادیه اروپا فارغ از اینکه بخواهد کمکی به ایران کند اما معتقدم قبل از این کار باید حیثیت از دست رفته خود را بازسازی کند،ایران با کانال مالی و یا بدون کانال مالی اروپا قطعا به کمک مردم کشورمان این تحریم ها را پشت سرخواهد گذاشت.

Share