رمضانپور نرگسی در گفتگو با دیارمیرزا:

شورای شهر رشت منحل نمی‌شود | تا قانع نشویم شهردار جدیدی انتخاب نمی‌شود

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا منتظر جواب وزارت کشور در مورد دلایل رد صلاحیت خواهد بود، گفت: این امر به صورت شفاهی هم از سوی وزارت کشور انجام شود برای ما کفایت می کند و تا زمانی که قانع نشویم منتخبی را معرفی نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای شهر رشت در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد مسایل پیش آمده درباره انتخاب شهردار رشت، گفت: اعضای شورای شهر رشت از اتفاقات رخ داده در مقوله انتخاب شهردار از زمان استعفای نصرتی تا ردصلاحیت های پی در پی منتخبان توسط وزارت کشور متاسف هستند.

احمد رمضانپور نرگسی با بیان این مطلب که هماهنگی های لازم در زمان انتخاب گزینه‌ها انجام شده بود، افزود: از انتخاب اول شورا یعنی حامد عبداللهی و بعد از آن حجت جذب هماهنگی های لازم با وزارت کشور و نهاد های مسئول انجام شده بود.

وی ادامه داد: در مورد آقای جذب انتظار می رفت که صلاحیت ایشان بر اساس قوانین گذشته مورد بررسی قرار گیرد اما متاسفانه برخلاف آنچه که گفته شد صلاحیت را بررسی کردند. در حالی که بنده اطلاعاتی دارم هنوز دستور العمل جدید وزارت کشور در هیچ کجا اعمال نشد زیرا تبصره پنج از ماده سه آئین نامه که مربوط به معادل سازی مدت مدیریت در بخش خصوصی است مشخص نشده و این نشان دهند نقص این بند از دستور العمل است.
رمضانپور نرگسی با بیان اینکه انتخاب دو گزینه انجام شده از سوی شورا دارای نصف بعلاوه یک رای بودند، گفت: این انتخاب ها کاملا در فضای دموکراتیک و آزاد انجام شده بود و هیچ ایراد قانونی بر آنها نبود.
وی با اشاره به اینکه مخالفین شورای پنجم با مطرح کردن موضوع انشقاق در اعضای شورا سعی بر این داشتند که شورا را تفکیک سازی کنند، افزود: اعضای شورای برای اثبات این مسئله که همبستگی در شورا وجود داد و هیچ انشقاقی نیست برای بار سوم هر ۱۱ نفر به حسین غلیقلی زاده رای دادند!

تا زمانی که قانع نشویم شهردار جدیدی انتخاب نمی‌شود

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا گفت: قبل از آنکه انتخاب سوم شورا انجام شود با وزارت کشور و نهادهای مربوطه، رایزنی لازم انجام شده بود اما متاسفانه نامه عدم احراز صلاحیت منتخب شورا به شورای شهر رشت رسید درحالیکه فاقد هرگونه توضیح بود و در آن نامه فقط نوشته شده بود که صلاحیت منتخب شورا تایید نشده است که این مسئله برای همه ما ابهام دارد.
رمضانپور نرگسی گفت: فردی با سابقه مدیریتی مانند حسین علیقلی زاده چگونه رد صلاحیت می‌شود؟! امیدواریم ابهامی که از سوی وزارت کشور وجود دارد برطرف شود.
عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه شورا منتظر جواب وزارت کشور در مورد دلایل رد صلاحیت خواهد بود، گفت: این امر به صورت شفاهی هم از سوی وزارت کشور انجام شود برای ما کفایت می کند و تا زمانی که قانع نشویم منتخبی را معرفی نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: در جلسه غیر علنی اعضای شورا در مورد کلیات موضوع انتخاب شهردار بحث خواهد شد زیرا شهر رشت حدود ۹ ماه است که شهردار ندارد و فرصت زیادی هم برای شورای پنجم نیست در حالی که طرح و برنامه های زیادی اعضا برای شهر دارند و تمام سعی ما بر این است که هر چه سریعتر حتی جلوتر از فرصت قانونی شهردار رشت مشخص شود.

بومی بودن اولویت انتخاب شهردار نیست

رمضانپور نرگسی افزود: در گذشته بنده بارها مصاحبه کردم که استاندار میتواند غیر بومی باشد اما شهردار نمی تواند اما الان در شرایط حاضر اولویت بنده بومی بودن نیست بلکه فردی باشد که اجرایی و قابل کار، توانمند و آشنایی کامل با ساختار شهرداری داشته باشد و فرقی نمی کند برای کدام استان، شهر و دیار باشد.
وی با بیان اینکه درست است بومی بودن یک مزیت است اما فضیلت نیست، افزود: اعتقاد دارم در شرایط فعلی شهر نیازمند کسی هستیم که وزارت کشور را بشناسد و شهرداری نباشد که فقط تا امام زاده هاشم را بلد باشد بلکه باید کسی باشد که اتاق به اتاق وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه را کاملا بشناسد و نیز تعاملات خوبی در داخل استان با دستگاه های نظارتی ،استانداری و نمایندگان، ngo و اعضای شورا را داشته باشد. انتخاب چنین فردی سبب خواهد شد که طرح هایی خوبی در شهر اجرا شود ومردم خروجی مناسبی را از شورای پنجم شاهد باشند.

شورای شهر رشت منحل نمی‌شود

وی در مورد اینکه انحلال شورا به علت رد صلاحیت منتخب شورا وجه قانونی ندارد، گفت: در هیچ کجای قانون دیده نشده است اگر در وقت مقرر شورا کسی را به عنوان شهردار انتخاب کرد اما به هر دلیلی پذیرفته نشد، شورا منحل شود! انحلال شورا دارای قوانین و ضوابطی است و زمانی رخ خواهد که اعضای شورا در زمان مقررشهردار تعیین نکرده باشند و یا خلافی را مرتکب شده باشند که در شورای پنجم چنین چیزی انجام نشده است و به جد می گویم که منحل بودن شورا منتفی است.

Share