در نشست صمیمی امام جمعه رشت با پاسداران سپاه قدس گیلان عنوان شد

سپاه می‌تواند معادله ساز و اندیشه‌ورز در جامعه باشد | سپاه در خدمت محرومان است

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه سپاه و بسیج همواره وظیفه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را بر عهده ‌دارند بیان کرد: انقلاب اسلامی همچنان در روند تحولات دنیای معاصر تأثیرگذار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  سردار محمد عبدالله پور صبح امروز در نشست صمیمی با پاسداران سپاه قدس گیلان به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار با بیان اینکه پاسداران افتخار سربازی ولایت را دارند اظهار کرد: سال کاری جدید را با حضور نماینده مقام معظم رهبری در گیلان آغاز کردیم تا به نیابت از ایشان تجدید بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب و ولایت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با حضور آیت‌الله فلاحتی در گیلان، فضای رو به رشدی در بخش‌های مختلف استان به وجود آمد، افزود: پاسداران سپاه قدس گیلان در سال گذشته تعداد ۷۷ جلسه کاری، رسمی و صمیمانه با آیت‌الله فلاحتی برگزار کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در سال گذشته در بخش‌های مختلف سپاه از بیانات ارزشمند نماینده ولی‌فقیه در گیلان بهره‌مند شدیم گفت: در سال گذشته ایشان به عنوان استاد شجره طیبه صالحین بسیجیان استان ما انتخاب شدند که این مسئله مایه مباهات ما بود.

عبدالله پور با اشاره به اهمیت شجره طیبه صالحین بیان کرد: حضور نماینده ولی‌فقیه در برنامه‌های حلقه شجره طیبه صالحین برای بسیجیان ما بسیار مفید و ارزشمند بود.

وی با بیان اینکه تربیت و هدایت بسیجیان استان را در جلسات طرح شجره طیبه صالحین به نماینده ولی‌فقیه در گیلان سپرده‌ایم تصریح کرد: در امر بسیج از وجود حضرت آیت‌الله فلاحتی استفاده می‌کنیم تا تربیت و هدایت ها منسجم‌تر انجام شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه سپاه و بسیج همواره وظیفه پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را بر عهده ‌دارند، بیان کرد: انقلاب اسلامی همچنان در روند تحولات دنیای معاصر تأثیرگذار است.

عبدالله پور با بیان اینکه هدایت‌های نماینده ولی‌فقیه در گیلان باعث فعال‌تر شدن مجموعه ما در زمینه حل مشکلات محرومان می‌شود، افزود: مجموعه سپاه در خدمت محرومان بوده و از هیچ کوششی برای حل مشکلات نیازمندان دریغ نمی‌کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تأکید بر اینکه خدمت به محرومان یکی از اهداف مهم حضرت امام خمینی (ره) از زمان تشکیل نظام اسلامی بود گفت: ما موظف هستیم برای تحقق کامل این هدف تمام ظرفیت و تلاش خود را به کار بگیریم.

سپاه می‌تواند معادله ساز و اندیشه‌ورز در جامعه باشد

آیت‌الله رسول فلاحتی صبح امروز در نشست صمیمی با پاسداران سپاه قدس گیلان به مناسبت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، ضمن تبریک این روز به پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: پاسداران آینه مجسم مظلومیت و رشادت‌های ملت بزرگ ایران در صحنه نبرد و تاریخ انقلاب هستند.

وی با اشاره اینکه مسیر نورانی انقلاب توسط پاسداران عزیز آبیاری شده، افزود: سپاه عزیز در طول انقلاب دولت و ملت را کمک کرد و همچنان سپر مشکلات کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به نامه ۵۳ امام علی (ع) در نهج‌البلاغه افزود: خدای متعال متکفل شده هرکسی خدا را یاری کند خدا او را یاری می‌کند و امروز انقلاب اسلامی و ملت ایران عزیز ملت‌ها شده‌اند و خدا در تمام عرصه‌ها ما را یاری کرده است.

فلاحتی با بیان اینکه در دو قرن اخیر انقلاب‌های فراوانی در سراسر دنیا به وقوع پیوسته است، افزود: انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹ و انقلاب اکتبر روسیه در سال ۱۹۱۷ دو انقلاب مهم این دو دهه هستند که در دوران خودشان تأثیراتی را در جامعه خود داشتد اما از درون از انقلابی ویژه برخوردار نشده و تأثیراتی در دوران پیرامونی خود نداشتند و به همین دلیل فاتحه‌شان خوانده شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۹۷۹ انقلاب جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در خاورمیانه شکل گرفت، گفت: این انقلاب هژمونی دو انقلاب قبلی را زیر سؤال برد و قدرت‌های جهانی را متأثر خودش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تمامی مستکبران و ظالمان دنیا به این نتیجه رسیدند که این انقلاب با تمام انقلاب‌های دنیا تفاوت دارد، افزود: دشمنان ما به همین دلیل درصدد ضربه زدن به این انقلاب هستند.

فلاحتی با بیان اینکه تقابل بین عدالت و جبهه ظلم نخستین ویژگی انقلاب اسلامی است گفت: تقابل بین جبهه حق و باطل دومین ویژگی تقابل انقلاب اسلامی با دنیای سلطه بود.

وی با اشاره به اینکه تقابل خدامحوری و جبهه اومانیسم یا انسان‌محوری سومین ویژگی انقلاب اسلامی با دنیای سلطه است، افزود: چهارمین تقابل بین انقلاب اسلامی و دنیای سلطه بر مبنای وحی در مقابل عقل است اما جبهه کفر که از عقل سخن می‌گوید به آن نیز عمل نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه ما باید یک سری پیش‌قراول در جامعه داشته باشیم، گفت: عده‌ای باید معادله ساز و اندیشه‌ورز در جامعه باشند که سپاه می‌تواند در این عرصه پیشگام باشد.

فلاحتی با بیان اینکه در جبهه انقلاب اسلامی حکومت عدل محور معیار است، تصریح کرد: تا انقلاب اسلامی در جبهه خدامحوری قدم برمی‌دارد این تقابل‌های دشمنان با ما وجود دارد اما خدا در این ۴۰ سال ما را یاری کرده و ما از این یاری خداوند شاکر هستیم.

Share