امام جمعه آستارا:

سپاه عامل انسجام ملی و تقویت جبهه مقاومت است | ارتش حافظ تمامیت ارضی کشور است

حافظ‌نیا سپاه را بیدار کننده ملت ها در برابر آمریکا دانست و گفت: در کشوری مثل یمن، سوریه، بحرین، عراق و عربستان که از آمریکا می ترسیدند، فریاد مرگ بر آمریکا امروز با قدرت شنیده می‌شود و اینها از تاثیرات قدرت سپاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول عدالت محوری و گسترش عدالت را یک اصل مهم در جامعه دانست و گفت: اگر در یک جامعه رانت حاکم بوده و امکانات در اختیار برخی حواست باشد آن جامعه مسئول با تقوا نخواهد داشت.

حافظ نیا با اشاره به فرمایش امام صادق (ع) در باب عدالت گفت: امام صادق (ع) از خداوند تنها پوشیدن جامه عدالت را طلب می کند و شخص عادل همواره مقرب به خداوند است.

امام جمعه آستارا کظم غیظ را نیز از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مسئول دانست و گفت: مسئول نباید عصبانی شود، یک شخص مسئول هر چه قدر هم با توهین مواجه شود باید سعه صدر داشته و با افراد دیگر فرق داشته باشد.

حافظ نیا از دیگر مصادیق تقوا پوشاندن عیب دیگران عنوان کرد و گفت: بردن آبروی دیگران راحت است ولی پوشاندن عیب دیگران از صفات متقین بوده و مومن باید عیوب دیگران را پوشانده و بدانید که خداوند دوست دار این اشخاص است.

وی در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: مسئولین باید به جوانان بها داده و آنها را وارد میدان کنند، رهبر معظم انقلاب جوانان را موتور محرکه جامعه می‌دانند ولی امروز احساس می‌شود که کمتر به جوانان میدان داده می‌شود.

خطیب جمعه آستارا نقش جوانان را در هشت سال دفاع مقدس انکارناپذیر دانست و گفت: همین جوانان در جوانی مملکت را اداره کردند و باید از ظرفیت عظیم جوانان استفاده کرد.

حافظ نیا با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران این نهاد را حافظ تمامیت ارضی کشور دانست و گفت: ارتش غیور همواره پا به پای دیگر نیروهای انقلاب از کشور دفاع کرده و اقتدار کشور قطعا زیر پرچم ولایت معنا پیدا می‌کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اقدام نابخردانه آمریکا در روزهای اخیر گفت: این عمل جهت خوش خدمتی برای صهیونیست‌ها و شبیه یک بازی بوده تا واقعیت و کینه امریکا از سپاه ناشی از حضور این برادران در تمام جبهه‌ها علیه دشمن است.

وی سپاه را حاضر در تمام صحنه های نبرد علیه دشمن مقتدر دانست و گفت: سپاه در عرصه نظامی کارهایی می‌کنند که به عقل آنها هم نمی‌رسد، بدانند که سپاه با تمام قوا پیش رفته و این امر آمریکایی ها را عصبانی می کند.

حافظ‌نیا سپاه را بیدار کننده ملت ها در برابر آمریکا دانست و گفت: در کشوری مثل یمن، سوریه، بحرین، عراق و عربستان که از آمریکا می ترسیدند، فریاد مرگ بر آمریکا امروز با قدرت شنیده می‌شود و اینها از تاثیرات قدرت سپاه است.

امام جمعه آستارا استمرار تلاش مذبوحانه آمریکا در برابر انقلاب اسلامی را حاصل اقتدار، ایستادگی، فداکاری و بصیرت مردم دانست و گفت: همواره تلاش های بیهوده آمریکا همه ساله در راهپیمایی هایی همچون ۲۲ بهمن نقش بر آب می شود، بدانید که ما فرزند محرم و رمضان هستیم.

حافظ نیا روحیه مجاهدانه سپاه را باعث ترس آمریکا دانست و گفت: امروز سپاه عامل انسجام ملی و تقویت جبهه مقاومت است. سردار سلیمانی و جبهه مقاومت داعش و تکفیری ها را علیرغم حمایت آمریکا و عربستان نابود کردند.

خطیب جمعه آستارا خدمت صادقانه سپاه در سیل اخیر را نمونه ای از مجاهدت این نیروهای مردمی دانست و گفت: سپاه خودش را در راه انقلاب و ملت فدا میکند و تلاش‌های این برادران در راه رفع محرومیت در جامعه انکارناپذیر است و ساخت خانه توسط سپاه برای محرومین تا کارهای بزرگ دیگر باعث نگرانی آمریکا می شود.
امام جمعه آستارا حرکت عجیب آمریکا در خارج کردن منافقین از لیست گروهک های تروریستی یک نشانه از ذات این ها دانست و گفت: گروهکی که باعث شهادت ۱۷ هزار نفر از جوانان غیور این مملکت شد در سال‌های گذشته از لیست تروریست‌ها خارج شده و امروز سپاهی که عزیز یک ملت بود وارد این لیست می شود و این امر باعث شناخت کامل مردم از ذات آمریکایی ها می شود.

گفتنی است پس از اقامه نماز جمعه این هفته راهپیمایی حمایت از سپاه پاسداران از مکان مصلی نماز جمعه تا چهارراه حکیم نظامی برگزار شد.

Share