با شکایت یکی از کارکنان وزارت خارجه

سفیر سابق ژاپن متهم به تعرض جنسی در دفتر تهران شد

یکی از کارکنان وزارت خارجه ژاپن از سفیر پیشین ژاپن در تهران که تا سال ۲۰۱۰ در ایران خدمت میکرده، به جرم تجاوز شکایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکی از کارکنان وزارت خارجه ژاپن از سفیر پیشین ژاپن در تهران که تا سال ۲۰۱۰ در ایران خدمت میکرده، به جرم تجاوز شکایت کرد.

پایگاه اطلاع رسانی آساشی ژاپن از شکایت یکی از کارکنان وزارت خارجه این کشور از سفیر سابق ژاپن در ایران خبر داد.

یکی از کارکنان خانم در وزارت خارجه ژاپن شکایتی را علیه کینیچی کومانو سفیر پیشین ژاپن در ایران به جرم اقداماتی که منجر به بیماری مزمن مرتبط با استرس در او شده شکایت کرده است.

کینچی کوموو ۷۲ ساله در حال حاضر بازنشسته شده و این اتهامات را رد کرده است. همزمان، تارو کانو وزیر خارجه ژاپن در کنفرانس خبری به کامونو هشدار داده است.

بر اساس گفته‌های وکیل، کامونو و کارمند زن وزارت خارجه ژاپن در اکتبر ۲۰۱۲ در رزیدانس سفیر در تهران با هم شام خورده‌اند. بعد از شام کامونو این زن را به دفترش برده و او را مورد آزار جنسی قرار داده است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از آساشی ژاپن کارمند وزارت خارجه ژاپن بلافاصله موضوع را به سفارت اطلاع داده و اعلام کرده مورد آزار جنسی از سوی سفیر قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۸، مشخص شده که این زن از مشکل واکنش‌های عصبی رنج م‌یبرد و به دلیل بیماری از کار خود مرخصی گرفته است. در ماه مارس امسال این کارمند زن شکایتی را علیه کامونو در اداره پلیس توکیو تنظیم کرده و او را به آزار متهم کرده است.

کامونو از مصاحبه با روزنامه آساشی ژاپن سر باز زده است.

بخش امور کارکنان وزارت خارجه ژاپن گفته ما قرار نیست در این باره اظهار نظری داشته باشیم چرا که باید حریم خصوصی کارمند (زن) مجموعه خود را حفظ کنیم و پلیس در حال بررسی این پرونده است.

کامونو در سال ۱۹۷۰ به وزارت خارجه ژاپن وارد شده و به عنوان سفیر در کشور‌های افغانستان، اتیوپی، جیبوتی و ایران خدمت کرده است.

Share