نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی استان گیلان:

ریل باید از خلیج فارس به دریای خزر متصل شود | آزادراه منجیل_رشت اولویت ملی است

نوبخت تاکید کرد: ایندگان ما را نخواهند بخشید اگر ما از این فرصت طلایی استفاده نکنیم و پروژه راه آهن خلیج فارس_دریای خزر را به اتمام نرسانیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: اولویت هایی که برای سازمان در جغرافیای گیلان مطرح شده است، عبارتند از ۴ موضوع است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: موضوع اول سرعت بخشیدن به احداث باقیمانده آزاد راه در قطعه منجیل به رودبار است.

وی در ادامه تاکید کرد: این موضوع بیش از اینکه به گیلانیان مرتبط شود به ایرانیان مرتبط است. به دلیل اینکه جمع کثیری از هموطنان در این مسیر در تعطیلات دچار گرفتاری هایی میشوند، دارای اولویت بالایی برای ما است.

نوبخت در رابطه با تکمیل این پروژه گفت: این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه میخواهد که پیش پرداخت پیمانکاران هرچه سریعتر داده خواهد شد. پروژه آزادراه منجیل_رشت از اولویت های ملی ما است و ارتباطی به بودجه گیلان ندارد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در رابطه باموضوع دوم که موضوع راه آهن قزوین_رشت است، گفت: احداث راه آهن کاری رضایت بخش و بزرگی بود اما کار مهم تر ما این است که این ریل را از مرزهای جنوبی به دریای خزر متصل کنیم و حتما به مرز آستارا برسانیم.

وی با بیان اینکه بحث زیرساخت ها برای ما بسیار مهم تر از بقیه مسائل است، اظهار کرد: ما در استان ده‌ها هزار نفر جوان بیکار داریم که اساسا کار ما پرداختن به مطالبات این عزیزان است.

نوبخت در بحث آب بندان ها گفت: شاید در بارندگی های اخیر نزولات گیلان بیشتر از بقیه استان های درگیر سیل بوده اند، باشد، اما وجود این آب بندان ها سبب شد دچار اینگونه سیل ها نشویم.

وی در ادامه گفت: در سیل قبلی که در گیلان آمد بنده ۵۰ میلیارد تومان به استان در خصوص تکمیل ساماندهی رودخانه های گیلان اختصاص دادم که با توجه به این موضوع انتظار ندارم اقایان نماینده در رابطه با از این قبیل مشکلات بازهم اعتراض کنند.

نوبخت تاکید کرد: ایندگان ما را نخواهند بخشید اگر ما از این فرصت طلایی استفاده نکنیم و پروژه راه آهن خلیج فارس_دریای خزر را به اتمام نرسانیم.

Share