جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با دیارمیرزا تشریح کرد:

رشد شاخص‌های توسعه ای استان گیلان به روایت آمار

نماینده رشت با بیان اینکه افزایش شاخص‌ها در استان حاصل تلاش نمایندگان و دولت بوده است، گفت: آنچه که امروز لازمه گیلان و شهرستان رشت است جذب منابع ملی برای توسعه استان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در مورد وضعیت پرداختی مجموعه اعتبارات سرمایه ملی و تملک دارایی‌ها گفت: استان گیلان در دولت دهم که از سال ۸۸ تا ۹۱ بوده است، برای تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی مجموعا یک‌هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان هزینه کرده است.
وی ادامه داد: اما میزان هزینه کرد دولت یازدهم (دولت تدبیر و امید) در سال های ۹۲ تا ۹۵ دو هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان بوده است و سال های ۹۶ و ۹۷ نیز یک‌هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان بوده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: میانگین اعتبارات استانی و ملی پرداختی در سال های ۹۲ تا ۹۷ هرساله (۶۰۴ میلیارد تومان) بوده است که در مقایسه با میانگین اعتبارات پرداختی در سالهای ۸۸ تا ۹۱ (۳۳۳ میلیارد تومان ) ۱/۸ برابر شده است.
جعفرزاده ایمن آبادی در مورد افزایش شاخص‌ها استان طی سالهای ۹۲ تا ۹۶ گفت: درآمدهای گمرکی استان از ۲۶۳ میلیارد تومان به ۴۹۳ میلیارد تومان رسید و شاهد افزایش تولید ناخالص داخلی استان از ۲۲هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ۲۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان بوده ایم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین سرانه استان از ۹ میلیون تومان به ۱۰ میلیون و ۷۰۰هزار تومان رسید و نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۰/۳ درصد به ۴۲/۷ درصد افزایش یافت.

***رشد صنعتی استان

وی در مورد بخش کشاورزی و شیلات استان گیلان گفت: ۱۹ شاخص در بخش کشاورزی و شیلات داریم که مهمترین آنها شامل شاخص ضریب مکانیزاسیون بوده که از ۱/۵۴ صدم اسب بخار به ۱/۷ دهم اسب بخار رسید.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار کرد: تولید ماهی برای آبهای داخلی از ۴۶ هزار و ۷۲۰ تن به ۵۱ هزار و ۵۲۵ تن رسید و  شاهد تولید شیر خام از ۱۷۵تن به ۱۸۳تن هستیم. همچنین تولید محصولات کشاورزی از ۲ هزار و ۶۰۲تن به ۲ هزار ۷۵۰ تن رسیده است.
وی با بیان این مطلب که در بخش تولیدات صنعتی نیز استان گیلان افزایش چشم گیری داشته است، گفت: در دولت یازدهم شاهد افزایش کارخانجات برنجکوبی و چای در استان گیلان با مدرن ترین دستگاه ها بودیم.
جعفرزاده ایمن آبادی افزود: گیلان در سال های ۹۲ الی ۹۶ شاهد افزایش تولید در برق، آب تصفیه شده، احداث یک نیروگاه برقی و آبی و نیروگاه های در مقایس کوچک (DG)،افزایش تعداد مخازن سوختی، افزایش مشترکین گاز روستایی و شهری، کاهش تلفات شبکه های توزیع بوده است.
وی ادامه داد: گیلان در بخشهای حمل و نقل، آب، آموزش، عمران شهری و روستایی شاهد رشد خوبی بوده است.

***افزایش تعداد تختهای بیمارستانی، ضریب نفوذ اینترنت و تعداد اقامتهای گیلان

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا با بیان این مطلب که گیلان در بخش سلامت نیز رشد خوبی داسته است، گفت: تعداد تخت ثابت از ۴هزار و ۷۹۰ به ۵ هزار و ۲۹۰ عدد افزایش داشته است و همچنین در حال حاضر ۲ هزار و ۳۸۷ تخت فعال بیمارستانی داریم.
وی ادامه داد: تخت بیمارستان های خصوصی از ۷۵۵ به بالای ۹۰۰ عدد رسید و مراکز توانخشی اداره کل بهزیستی از ۱۴ عدد به ۳۱ مرکز رسید و نیز بیمارستانهای فعال از ۳۱ به ۳۶ مورد رسیده است.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارش عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم را در مورد فناوری اصلاعات در استان گیلان پرداخت و گفت: میزان ضریب نفوذ تلفن ثابت از ۴۰ درصد به ۴۲ درصد، میزان ضریب نفوذ همراه اول از ۶۵ به ۷۴ و ضریب نفوذ ایرانسل از ۳۳ به ۴۴ رسید و همچنین ضریب نفوذ اینترنت به ازای هر ۱۰۰نفر ۱۲/۷ است.
وی همچنین در مورد اتفاقات خوبی که در حوزه ورزش و جوانان و نیز گردشگری در گیلان در سال های ۹۱ الی ۹۶ افتاده است، پرداخت و گفت: فضای ورزشی از ۲۸۹ به ۳۲۵ و سرانه امکان ورزشی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت از۴۴۰ به ۵۰۶ نفر رسیده است.
جعفرزاده ادامه داد: تعداد مربیان زن و مرد در استان از ۹ هزار و ۸۰۳ نفر به ۱۳ هزار و ۱۵۲ نفر رسیده است.
وی در مورد گردشگری نیز گفت: در دولت یازدهم تا به اکنون ۴۵ هزار و ۵۴۸ گردشگر خارجی به گیلان آمدند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: گیلان دارای ۱۳ موزه استانی است و نیز ظرفیت اقامتی استان در حال حاضر۲۸ هزار و ۴۵۷ تخت در ۹ هزار و ۲۰۱ اتاق است و اقامتگاه های استان از ۹۵۵ عدد به هزار ۶۳۲ مورد رسید.

*** برای توسعه استان نیازمند جذب منابع ملی هستیم

نماینده رشت با بیان اینکه افزایش شاخص‌ها در استان حاصل تلاش نمایندگان و دولت بوده است، گفت: آنچه که امروز لازمه گیلان و شهرستان رشت است جذب منابع ملی برای توسعه استان باشد.
وی با بیان اینکه متاسفانه بی انصافی هایی در مورد اقدامات دولت در استان می شود، گفت: در انتقاداتی که صورت می‌گیرد باید انصاف رعایت شود  و با عدد اعلام کنند که در کجا ضعفی بوده است. همه این را می دانیم که استان حرکتش رو به جلو بوده است اما قبول دارم کافی نیست ولی اینکه به طور کل منکر همه کارهای خوب در استان شویم بی عدالتی و بی انصافی است.

Share