فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد:

رسیدگی به سیل‌زدگان سوادکوه مازندران به سپاه گیلان واگذار شد

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: بررسی خسارات و برطرف کردن مشکلات دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی استان مازندران به سپاه قدس گیلان واگذارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سردار محمد عبدالله‌پور در مراسم اعزام کاروان کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: بعد از حادثه سیل گلستان، جلسات متعددی جهت کمک‌رسانی با همکاری استاندار گیلان، هلال احمر، کمیته امداد و آستان قدس رضوی در گیلان برگزار کردیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به قابل تحسین بودن کمک‌رسانی‌های مردم گیلان گفت: اقدام و کمک‌رسانی‌های مردم گیلان و همچنین کسانی که کمک‌های مردمی شهرستان فومن را جمع‌آوری کرده‌اند قابل تحسین بوده زیرا با این کالاها می‌توان باعث خوشحالی خانواده‌های سیل‌زده شد.

عبدالله‌پور خاطرنشان کرد: در راستای جلسات متعددی که در گیلان جهت کمک به مناطق سیل‌زده برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که لوازم‌خانگی هزار واحد منازل آسیب‌دیده در حادثه سیل استان‌های گلستان و مازندران را در قالب پویش مردمی «مهر رضوی» تأمین کنیم.

وی افزود: اکنون به طور هم‌زمان نیروهای گیلانی در استان‌های سیل‌زده خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان در حال کمک‌رسانی هستند و در این راستا چندین دستگاه سنگین مهندسی سپاه قدس گیلان جهت کمک به استان سیل‌زده خوزستان فرستاده شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه دیروز، ۲۴ تن آب معدنی، مستقیماً از گیلان به شهرستان پل‌دختر ارسال شد افزود: در این راستا سه دستگاه لودر، بیل و سه دستگاه کامیون برای شهرستان سوادکوه در استان مازندران و سوادکوه شمالی فرستاده‌ شده است.

عبدالله‌پور با بیان اینکه بررسی خسارات و برطرف کردن مشکلات دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز به سپاه قدس گیلان واگذار شد اعلام کرد: بررسی خسارات و رفع مشکلات این دو شهرستان به سپاه قدس گیلان واگذارشده و اکیپ‌های مهندسی ما روز شنبه به منطقه می‌روند.

وی به ارسال کاروان بزرگ کمک‌های مردمی گیلان به سمت مناطق سیل‌زده هم‌زمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تا این لحظه در راستای ارسال کاروان دوم، مردم گیلان علاوه بر کمک‌های نقدی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، کالا هم کمک کرده‌اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: کمیته امداد و هلال‌احمر استان گیلان نیز در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند و در تلاشیم بار دیگر یاد و خاطره گیلانی‌ها را که در دوران دفاع مقدس کاروان‌های یک هزار کامیونی به جبهه‌ها می‌فرستادند را زنده کنیم.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه مردم ما در بدترین شرایط اقتصادی هستند گفت: با وجود شرایط سخت فعلی اما مردم ما به فکر هم‌وطنان خود هستند و مردم زلزله‌زده کرمانشاه هم که وضعیت اسکان مناسبی ندارند در حال کمک به سیل‌زدگان گلستان هستند و باید قدر این ملت را بدانیم.

Share