عاقل منش در مراسم بزرگداشت آرسن میناسیان؛

راه آرسن همچنان ادامه دارد | ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی برای تجلیل از نیکوکاران

عاقل منش با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و خیرین از شخصیت برجسته ای چون آرسن الگو می گیرند، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در معرفی ابعاد شخصیتی این نیکوکار بزرگ قدم های بیشتری برداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، به همت شورا و شهرداری رشت و با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، بهزیستی ، مجمع خیرین گیلان و آسایشگاه معلولین و سالمندان مراسم بزرگداشت آرسن میناسیان نیکوکار برجسته گیلانی صبح امروز پنجشنبه ۱۵ فروردین در مجتمع فرهنگی، هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با ابراز هم دردی با سیل زدگان اخیر اظهار داشت: مردم ایران همواره ثابت کردند که در هر شرایطی همراه هم وطنان و هم نوعان خود هستند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد آرسن میناسیان بیان داشت: ۱۴ فروردین ۱۳۵۶ مردم رشت این خیر بزرگ را به خانه ابدی اش بدرقه کردند.

عاقل منش با اشاره به تشییع باشکوه آرسن میناسیان عنوان داشت: این تشییع باشکوه بازتاب حاصل یک عمر تلاش بی وقفه، ایثار و مهرورزی آرسن به مردم بود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا با اشاره به دیگر صفات نیک آرسن ابراز داشت: آرسن میناسیان کسی بود که آیت الله ضیابری به او عشق می ورزید و بسیاری از شخصیت های برجسته و نیکوکار عصر خویش را جمع کرد و اقدامات مانا بر جای گذاشت.

وی راه اندازی اولین داروخانه شبانه روزی کشور و تأسیس نخستین آسایشگاه معلولین و سالمندان را یادگار آرسن میناسیان عنوان نمود و افزود: راه آرسن همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در ادامه تصریح کرد: شخصیت های برجسته ای چون آیت الله ضیابری، دکتر حکیم زاده و خیرینی چون زنده یاد استقامت و چینی چیان، آرسن را همراهی کردند و رفتار فردی آرسن به گونه ای بود که هرشخصیتی را به خودش جذب می کرد.

عاقل منش به ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی برای تجلیل از نیکوکاران اشاره نمود و افزود: باید در زمان های مختلف قدردان نیکوکاران عصر خویش باشیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان و خیرین از شخصیت برجسته ای چون آرسن الگو می گیرند، خاطر نشان کرد: امیدوارم بتوانیم در معرفی ابعاد شخصیتی این نیکوکار بزرگ قدم های بیشتری برداریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در پایان ابراز امیدواری کرد تندیس آرسن میناسیان در پایان ۶ ماه نخست امسال در رشت رونمایی شود.

در ادامه مراسم، فیلم مستند “موسیو آرسن” کاری از عبدالستار کاکایی به نمایش در آمد و از عوامل آن تجلیل شد.

بعد از اتمام مراسم نیز با حضور در مزار مرحوم آرسن میناسیان واقع در مدرسه آرامنه یاد و خاطره این نیکوکار برجسته گرامی داشته شد.

Share