رئیس دفتر رئیس جمهور:

رئیس جمهوری به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان است

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: رئیس جمهوری به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه آقای روحانی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان های شمالی کشور و تا این لحظه به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای سیل زدگان بوده است گفت: اهتمام به این مساله و اقدامات انجام شده از سوی دولت ودستگاه های اجرایی به این موضوع باعث شد تا هم اکنون شاهد تثبیت شرایط و خروج از وضعیت بحرانی باشیم.

وی در ادامه به سفر معاون اول رئیس جمهوری به مناطق سیل زده شمال کشور اشاره کرده و گفت: دکتر روحانی به آقای جهانگیری ماموریت داد تا در منطقه حضور یابند و علاوه بر ایشان تعدادی از وزرا به همراه معاونین آنها نیز همراه ایشان بودند و دستورات لازم به آنها صادر شد و بر این اساس به نیروهای امدادی و دستگاه ها برای حضور در استان گلستان که بیشترین خسارت در سیل اخیر به آن وارد شد را دادند.

واعظی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان گلستان و مازندران و اعزام گروه های امدادی به مناطق سیل زده گفت: رییس جمهوری در بدو امر دستورات لازم را به مسئولین مربوطه از جمله وزیر کشور صادر کرد. وزیر اقتصاد نیز به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق سیل زده انتخاب شد و به محل اعزام شد.

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور با کلیه اعضای هیئت دولت در این ایام در تماس بوده و به فراخور مسئولیت و نقشی که می توانند در این مناطق ایفا کنند به انها دستوراتی صادر کرده است گفت: هیئت وزیران نیز گزارش کلیه اقدامات انجام شده را خدمت آقای روحانی ارایه می کنند.

واعظی با بیان اینکه تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سیل اخیر استان های شمالی کشور در هماهنگی کامل با رئیس جمهوری بوده است اظهار کرد: گزارش ها از ستاد مدیریت بحران و همچنین جمعیت هلال احمر به صورت دائم به رئیس جمهوری اعلام شده است و بر این اساس با توجه به شرایط، تصمیمات مقتضی اتخاذ شد.

وی با اشاره به اینکه مردم با دیدن مسئولین در کنار خود در شرایط سخت دلگرم می شوند افزود: به همین دلیل رییس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا عادی شدن شرایط در مناطق سیل زده حاضر باشد و از نزدیک مدیریت و هماهنگی بین دستگاههای خدمات رسان به مردم را برعهده بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در بخش دیگری از اظهارات خود به پیش بینی وقوع سیل در دیگر استان ها اشاره کرد و گفت: همزمان با اقدامات انجام شده برای سیل زدگان مناطق شمالی کشور در خصوص استان هایی که در معرض سیل بودند نیز هماهنگی های لازم با استانداران آنها انجام شد.

واعظی در ادامه به تشکیل ستاد ارزیابی خسارات ناشی از این سیل اشاره کرد و گفت: با دستورات رئیس جمهوری در این خصوص این ستاد تشکیل شد و بناست تا پس از خروج استان گلستان از شرایط بحرانی و تخلیه آب در مناطق آسیب دیده خسارت ها برآورد و جبران شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در استان مازندران بحران فروکش کرده است و هم اکنون در مرحله جبران خسارت هستیم تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع اهتمام استاندار مازندران به این مساله و اقدامات و حضور موثر ایشان بود.

Share