در مسیر خدمت به مردم باید ازخودگذشتگی را از شهدا بیاموزیم

دیدار استاندار با خانواده شهیدان املاکی و حسین‌پور | شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند

استاندار گیلان با بیان اینکه جامعه نیازمند وحدت، انسجام و همدلی است گفت: در مسیر خدمت به مردم باید از خود گذشتگی را از شهدا بیاموزیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مصطفی سالاری در آستانه سی و یکمین یادواره سردار شهید حسین املاکی در دیدار با خانواده این شهید سرافراز با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدا باید مردمی تر از گذشته برگزار شود گفت: مردم در مراسم شهدا با عشق، علاقه و باوری عمیق شرکت می کنند.

وی شهدا را متعلق به همه مردم دانست و اظهار داشت: در گرامیداشت یاد و خاطره شهدا دستگاه‌های متولی وظایف خود را باید انجام دهند اما محوریت با مردم باشد.

استاندار گیلان همچنین در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم مرتضی حسین پور شهدا را زینت جامعه عنوان کرد و گفت: عزت، سربلندی و اقتدار کنونی کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

وی نقش خانواده های معظم شهدا را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: شهدا نیازمند برگزاری بزرگداشت نیستند بلکه این نیاز ما و جامعه است که از فداکاری آنان تجلیل کنیم.

سالاری با بیان اینکه جامعه نیازمند وحدت، انسجام و همدلی است گفت: در مسیر خدمت به مردم باید ازخودگذشتگی را از شهدا بیاموزیم.

وی با اشاره به اینکه در جهت رفع مشکلات مردم همه نظری واحد دارند اظهار داشت: در جامعه کنونی به ابعاد کوچکتری از ایثار و فداکاری شهدا در جهت گره گشایی از مشکلات مردم نیازمندیم.

سردار شهید حسین املاکی از فرماندهان گیلانی دوران دفاع مقدس بود که نهم فروردین سال ۱۳۶۷ در عملیات والفجر ۱۰ در ارتفاعات بانی بنوک عراق در سن ۲۷ سالگی و در اثر بمباران شیمیایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید املاکی فرمودند: شهید املاکی شما، که توی میدان جنگ که شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این.

گفتنی است سی و یکمین یادواره سردار همیشه قهرمان گیلان شهید حسین املاکی روز جمعه نهم فروردین ساعت ۱۶ در مسجد جامع شهرستان لنگرود برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار مرتضی حسین پور شلمانی از مدافعان گیلانی حرم حضرت زینب (س) دوشنبه ۱۶ مرداد ۹۶ هنگام عملیات مستشاری در منطقه دیرالزور سوریه به درجه رفیع شهادت نایل شد.

Share