قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی:

دولت باید در رفتار‌ها و عملکردش تجدید نظر کند|بخاطر خسارتی که به مردم وارد کردیم، عذرخواهی کنیم

«مردم دیگر با تکرار می‌کنم پای صندوق‌های رای نخواهند رفت» این بخشی از سخنان سیدمحمدخاتمی رهبر جریان اصلاحات است که معتقد است علمکرد دولت، سنگ اندازی تندروها، خروج ترامپ از برجام و… باعث شده نوعی ناامیدی و فضای بی اعتمادی نسبت به دولت و جریان اصلاحات شکل بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزاحجت السلام رسول منتجب نیا، قائم مقام پیشین حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با رویداد۲۴، در رابطه با اینکه اصلاح طلبان باید در سال جدید چه سیاست‌هایی را برای ایجاد فضای امید و اعتماد در جامعه اتخاذ کنند، گفت: پیشوایان مذهبی ما موکدا گفته‌اند که در حال حسابرسی خود و به تعبیری دیگر مدام در حال آسیب شناسی عملکردتان باشید. به گونه‌ای که امام صادق می‌فرماید اگر کسی روزی یک مرتبه خود را مورد ارزیابی قرار ندهد از ما نیست. بر اساس این آموزه دینی، اصلاح طلبان باید در عملکرد خودشان حسابرسی و آسیب شناسی انجام دهند تا معلوم شود که اگر در جامعه نابسامانی وجود دارد، چند درصد از آن به اصلاح‌طلبان برمی‌گردد. معتقدم ما به شدت نیاز به آسیب شناسی داریم، آن‌هم آسیب شناسی واقعی و حقیقی؛ نه آن‌هایی که در گذشته اعلام می‌شده و روی ضعف‌ها ماله‌کشی می‌شده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید با دید واقعی مسائل را نگاه کنیم، تصریح کرد: اگر منصفانه مسائل را بررسی کنیم، به اشتباهات و ضعف‌های بسیاری پی خواهیم برد و از همه مهمتر نقاط قوت خود را هم متوجه می‌شویم. اساسا سال نو و پیام نوروز به معنای همین آسیب شناسی و تغییر و پوست اندازی است. باید حداقل سالی یک مرتبه این اقدام را انجام دهیم تا نقاط ضعف و قوتی که داریم مشخص شود.

عضو پیشین حزب اعتماد ملی می‌گوید: باید در کمال شهامت و شجاعت اشتباهات، خسارت‌ها و ظلمی که به مردم وارده کرده‌ایم را بپذیریم و از مردم عذرخواهی کنیم. این اقدام باید برای تمامی مسئولان نظام باشد. اگر ما جرات این را داشته باشیم، می‌توانیم به سرعت اشتباهات را جبران کنیم و مطمئنا مردم نیز آن را می‌پذیرند. مردم اگر ببینند مسئولانشان در تلاش هستند تا به بیراهه نروند و صریح ضعف‌های خود را می‎پذیرند قطعا با مسئولان همراه می‌شوند.

منتجب نیا ادامه داد: معتقدم روحانی به شدت نیازمند به آسیب‌شناسی و تجدید نظر در عملکردش و در ارتباط با مردم و حامیان خود است و این روابط باید روز به روز نو‌تر شود و این نیاز بسیار دیده می‌شود. این مهم نه تنها برای دستگاه اجرایی بلکه برای سایر نهاد‌ها مانند قوه قضاییه، مجلس، شورای نگهبان و … نیز باید آسیب شناسی کنند و بدانند که با وعده و وعید کاری از پیش نمی‌رود.

قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی با بیان اینکه تندرو‌ها همیشه در تاریخ وجود داشته و مشکلاتی را ایجاد کرده و می‌کنند، گفت: چه در برابر پیامبر و پیامبران معصوم در آن زمان و چه در زمان فعلی افراد تندرو همواره بوده‌اند. مهم این است که ما در برابر آن‌ها چگونه رفتار می‌کنیم. زمانی که ما رفتاری منطقی از خودمان نشان دهیم حنای آن‌ها نیز دیگر رنگی نخواهد داشت و رفته رفته مضمحل خواهند داشت. اکنون اگر می‌بینیم که این تندرو‌ها قوی شدند به دلیل عملکرد ضعیف ما است. دولت باید در رفتار‌ها و عملکردش تجدید نظر کند و اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیز باید تصمیم جدی بگیرند تا بتوانند تندرو‌ها را طرد کنند.

Share