فرمانده انتظامي لنگرود خبرداد:

دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی در لنگرود | متهم سابقه مشارکت در قتل و کلاهبرداری را دارد

سرهنگ مجید نیکوئی از دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی خبرداد و گفت: افرادی که با فریب مردم و به بهانه برنده‌شدن آنها در قرعه ‌کشی برنامه‌های رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی لنگرود از دستگیری باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی خبرداد و گفت: افرادی که با فریب مردم و به بهانه برنده‌شدن آنها در قرعه ‌کشی برنامه‌های رادیویی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کردند، توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مجید نیکوئی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان لنگرود با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و عنوان‌داشته که از برنامه رادیو جوان تماس می‌گیرد و اعلام کرده که “شما در قرعه‌کشی مسابقه، برنده ۵۰ میلیون‌ریال کمک‌هزینه عتبات عالیات شده‌اید” و سپس با ترفند و فریب وی را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال‌ کردن رمز دوم حساب بانکی‌اش مبلغ ۴۳۰ میلیون‌ریال از حسابش برداشت کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان، متهم ۲۸ ساله که سابقه سرقت، مشارکت در قتل و کلاهبرداری را نیز داشت، در شهر هشتگرد استان البرز شناسایی شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه با تحقیقات بیشتر مشخص شد که علاوه بر شاکی این پرونده، از افراد دیگری نیز با همین شیوه و شگرد سرقت شده است که به همین دلیل با بررسی‌های تکمیلی و فنی به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا این شهرستان، مشخص‌شد که وجوه مورد نظر از حساب شاکی در نهایت برای خرید سکه و کارت هدیه صرف شده‌ است.

سرهنگ نکوئی بیان داشت: با هماهنگی قضائی ماموران این پلیس با اخذ نیابت قضائی به شهرستان مذکور عزیمت کرده و اقدام به جلب و دستگیری متهم کردند و در ادامه نیز طی بازدید از مخفیگاه وی تعداد ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد، ۴ هزار یورو، ۷۲۰ دلار امریکا، ۲۰۰ لیر ترکیه، ۲۴ عددسکه تمام بهار آزادی، ۴ عدد سکه نیم بهار آزادی، ۱۵ عددربع سکه بهار آزادی، ۷ عدد النگوی طلا، ۲۰ عدد گوشی هوشمند، ۲۲عدد پوکه فشنگ جنگی، ۴۸ عدد پوکه سیمکارت و تعدادی کارت عابربانک کشف شد.

نیکوئی گفت: متهم پس از سیر مراحل قضائی و انتظامی به پلیس فتا لنگرود منتقل شد و در تحقیقات اولیه ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان‌داشت که با همدستی فردی ۲۹ ساله اهل و ساکن هشتگرد که محکوم به قتل عمد بوده و هم‌اکنون در زندان درحال تحمل کیفر است اقدام به کلاهبرداری می‌کرد. همچنین متهم اعتراف کرد که بعد از برداشت از حساب افراد، مبالغ سرقتی را به کارت‌های عابربانک جعلی انتقال داده و سپس با مراجعه به طلافروشی‌ و صرافی‌های شهرهای تهران و کرج اقدام به خرید سکه و ارز می‌کرد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به این نکته که هرگز نباید به پیامک‌ها و تماس‌های غیر واقعی و پیشنهاد‌های واهی و عوام فریبانه توجه کرد، گفت: به تماس‌هایی که به شیوه‌های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، امور خیریه و مواردی از این دست که اطلاعات کارت بانکی شما را درخواست می‌کنند، اعتماد نکرده و به آنها پاسخ ندهید.

وی در خاتمه هشدار داد: برای پرداخت و انتقال وجه به حساب شما نیازی به مراجعه حضوری در جلوی دستگاه عابر بانک نیست و فقط ارائه شماره کارت لازم است و از دادن دیگر اطلاعات درج شده بر روی کارت مثل تاریخ اعتبار کارت و cvv2 و رمز اول و دوم جداً خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود با بیان اینکه سرانجام با تکمیل تحقیقات، متهمان به همراه پرونده تحویل مقام قضائی شد از مالباختگان این پرونده در کل کشور خواست تا برای تنظیم شکایت به دادسرای محل سکونت خویش مراجعه کرده تا پرونده آنها برای بررسی به پلیس‌فتا ارسال شود.

Share