عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس خبرداد:

جلسه مشترک فراکسیون‌های سیاسی برای رفع گلایه رهبر انقلاب از مجلس

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: هر ۳ فراکسیون سیاسی مجلس جلسات مشترکی را برای رفع گله‌مندی رهبر انقلاب در زمینه مطرح‌کردن طرح‌ها و پیشنهادات برای مقابله با آمریکا برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کانال مالی اروپا شبیه یک «شوخی» است، گفت: دولت یازدهم و دوازدهم وقت زیادی از کشور را صرف مذاکره با اروپا آمریکا کرد که نهایتاً به برجام ختم شد.

وی ادامه داد:‌ سرانجام برجام هم با خروج آمریکا و عدم پایبندی اروپایی‌ها به وعده‌های خود بی‌فرجام شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت همچنان بر این مذاکرات پافشاری کرد و با اروپایی‌ها وارد مذاکره شد. اروپایی‌ها نیز ابتدا بحث کانال مالی «SPV» را مطرح کردند و در نهایت عملی نشد؛ پس از آن هم کانال مالی بین ایران و اروپا تحت عنوان «اینستکس» مطرح شد که آن هم تاکنون عملیاتی نشده و فقط وعده اجرای آن داده شده است.

عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با بیان اینکه طی این مذاکرات چندساله تنها وقت کشور تلف شد، گفت: کانال مالی بین اروپا و ایران «اینستکس» اثری در لغو تحریم آمریکا علیه ملت ایران ندارد و مسئولان باید بدانند که اروپایی‌ها هم قابل اعتماد نیستند؛ دستگاه دیپلماسی نیز باید نسبت به بدعهدی‌های اروپایی‌ها در اجرای سازوکار «اینستکس» هوشیار باشد.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه برخی از مسئولان در کشور روی وعده‌های اروپایی‌ها برای بهبود شرایط اقتصادی حساب کرده‌اند، اضافه کرد: راه برون‌رفت از شرایط فعلی تکیه به ظرفیت داخلی، رونق تولید، مبارزه با فساد و توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با اشاره به بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه “کنگره در دو سال گذشته، ۲۲۶ طرح و لایحه علیه جمهوری اسلامی ارائه و یا تصویب کرده است البته باید از مجلس خودمان هم گلایه و سؤال بکنیم که مجلس شورای اسلامی تاکنون چند طرح و یا لایحه علیه خباثت‌های آمریکا ارائه یا تصویب کرده است”، تصریح کرد: اشاره ایشان به این مسئله بیانگر اشراف رهبر انقلاب بر مسائل بین‌المللی و همچنین رصد عملکرد و اقدامات قوای سه‌گانه است.

وی افزود: نمایندگان کنگره آمریکا در فراکسیون‌ها و کمیسیون تشکیل جلسه می‌دهند و علیه ایران طرح‌ها و پیشنهاداتی را مطرح می‌کنند تا ایران را تحت فشار قرار دهند و به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویا فقط ایران و راه‌های مقابله با آن برای آمریکا مطرح است.

نقوی حسینی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یک مجلس انقلابی نه‌تنها باید به همین میزان با آنها به مقابله بپردازد بلکه باید بیشتر از اینها با آمریکا مقابله کند؛ اما متأسفانه نمایندگان و فراکسیون‌های مجلس چندان به راه‌های مقابله با آمریکا نمی‌پردازند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: قطعاً پس از بازگشایی مجلس هر ۳ فراکسیون جلسات مشترکی را برای رفع گله‌مندی مقام معظم رهبری در زمینه مطرح کردن طرح‌ها و پیشنهادات و ارائه راه‌کار‌های عملی برای مقابله با آمریکا برگزار کرده و رئیس مجلس نیز قطعاً تمهیداتی برای رفع گله‌مندی رهبر انقلاب در این زمینه دارند.

Share