تدوام کاهش ورود گردشگران نوروزی

جدیدترین آمار مسافران ورودی و اقامت کننده در گیلان

امیر انتخابی گفت: مسافران ورودی از مرز زمینی و هوایی به استان نیز ۳ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر بوده که در این زمینه نیز با کاهش ۱۲.۹۱ درصدی رو به رو هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روز ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ الی ۶ فروردین ۱۳۹۸ اعلام شد.

شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: براساس گزارش وسایل نقلیه ورودی به استان ۷۴۷ هزار و ۶۰۴ دستگاه خودرو بوده که با کاهش ۹.۸۳ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه ایم.

وی افزود: مسافران ورودی از مرز زمینی و هوایی به استان نیز ۳ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۵۰ نفر بوده که در این زمینه نیز با کاهش ۱۲.۹۱ درصدی رو به رو هستیم.

امیرانتخابی درباره مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت تصریح کرد:  تعداد ۱ میلیون و ۹۲۳ هزار و ۳۸۸ نَفَر – شب اقامت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۵۹.۹۸ درصدی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین یادآور شد:  ۱۱۳ هزار و ۳۹۳ نَفَر از موزه ها، بناهای تاریخی و مراکز تفریحی و سرگرمی بازدید کرده اند که۱۳.۴۱درصد کاهش داشته است.

وی همچنین یادآور شد: در این بازه زمانی تعداد ۱۴۹۹ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری انجام شده که ۴.۷۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان همچنین تعداد گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان را ۴۱۷ نَفَر عنوان کرد که با رشد ۳۸.۵۴ درصدی مواجه است.

امیرانتخابی در پایان گفت: درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۷۸.۲۵ درصدی می باشد.

Share