به دلیل استفاده از کیسه های پارچه ای صورت گرفت؛

تقدیر از واحد نانوایی حافظ محیط‌ زیست در لاهیجان

از مسئول یک واحد نانوایی در شهرستان لاهیجان به‌دلیل ابتکار در استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای کیسه‌های پلاستیکی تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اداره حفاظت محیط زیست لاهیجان با اهداء لوح تقدیر از بهنام سلیمانی مسئول واحد نانوایی نیک در لاهیجان به دلیل ابتکار این نانوایی در استفاده از کیسه های پارچه ای به جای کیسه های پلاستیکی تقدیر کرد.

بهنام سلیمانی مسئول این نانوایی با نصب پرده ای با مضمون پلاستیک عامل سرطان؛ سلامتی شما واجب تر از سود ما، با داشتن کیسه ای پارچه ای برای نان یک عدد نان رایگان از ما دریافت نمائید به ترویج استفاده از کیسه های پارچه ای پرداخته است.

شهرستان لاهیجان در شرق استان گیلان واقع است.

امروزه زباله های پلاستیکی علاوه بر آسیب رساندن به محیط زیست، برای سلامتی انسان ها نیز مضر بوده تا جایی که آسیب های جبران ناپذیری را به محیط پیرامونی زندگی ما وارد می سازند؛ براساس مطالعات مختلف انجام شده، تجزیه پلاستیک در محیط های آبی ممکن است تا صدها سال به طول بیانجامد و روند تجزیه این مواد در مراکز دفن نیز بسیار طولانی تر خواهد بود.

طبق تحقیقات به عمل آمده؛ متوسط طول عمر مفید یک کیسه پلاستیکی در دست مصرف کننده ۱۲ تا ۲۰ دقیقه است در حالی که مدت زمان لازم برای تجزیه آن هنوز هم به شکل دقیق قابل تخمین دقیق نیست. در عین حال نیز کیسه های پلاستیکی از عوامل مهم آلوده سازی منظرهای طبیعی و شهری به شمار رفته و به دلیل سبک بودن، به راحتی با جریان هوا و وزش باد جا به جا شده و این مسئله باعث می شود مناظر و مناطق گسترده ای را به خود آلوده کند.

زباله های پلاستیکی به دلیل ماندگاری زیاد در طبیعت موجب ایجاد آلودگی خاک، آب‌های سطحی و حتی در بلندمدت نیز آب‌های زیرزمینی را تهدید می کنند.

Share