مدیرکل راه‌آهن شمال 2 خبر داد:

تردد قطار رشت-تهران برقرار است | زمانبندی حرکت قطار از رشت به تهران و مشهد

علی خدایی، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با وجود باران شدید طی روزهای اخیر ، تردد قطار رشت – تهران مختل نشده و همچنان روزانه برقرار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: با وجود باران شدید طی روزهای اخیر ، تردد قطار رشت – تهران مختل نشده و همچنان روزانه برقرار است.

علی خدایی افزود: قطار رشت – تهران روزانه ساعت هفت صبح از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۸ از رشت به سمت تهران حرکت دارد.

وی اضافه کرد: امشب نیز ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه قطار از مشهد به سمت رشت حرکت می کند و فردا (چهاردهم فروردین) ساعت ۱۵ و ۳۰ از رشت به مشهد باز می گردد.

در حال حاضر با توجه به بسته بودن یک لاین از آزاد راه رشت – قزوین ، قطار می تواند جایگزین مناسبی برای این مسیر باشد. قطار رشت – تهران در دو رام ( رفت و برگشت) به صورت روزانه در این مسیر برقرار است.

راه آهن قزوین – رشت به صورت یک خطه، از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران – تبریز منشعب شده و با گذر از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد.

راه آهن قزوین – رشت ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد؛ همچنین بزرگترین پل راه آهن کشور به طول یک هزار و ۴۳۰ متر روی سد منجیل ساخته و برای احداث این خط ریلی حدود ۹ کیلومتر پل بزرگ و ۲۲ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی شده است.

نیمه اسفندماه سال گذشته راه آهن قزوین – رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد و اولین مسافران آن، ۱۲۰ نفر از خانواده های معظم شهدا بودند که به مشهد مقدس عزیمت کردند.

Share