در بازدید از مرزهای جنوبی با مکزیک:

ترامپ: ظرفیت آمریکا تکمیل است | مهاجران به آمریکا ‘فریب کار’ هستند

ظرفیت سیستم مهاجرتی آمریکا تکمیل است و حتی اگر فردی به دنبال پناهندگی سیاسی از آمریکا باشد، قادر بپذیرفتن فرد دیگری نیستیم، متاسفم، بازگردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که در صدد بستن مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک است خطاب به مهاجران گفت : به کشورتان بازگردید، ظرفیت آمریکا تکمیل است.
شبکه تلویزیونی سی ان ان با انتشار این خبر افزود: رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه (روز گذشته) در بازدید از مرزهای جنوبی با مکزیک در شهر کوچک مرزی ‘کالکزیکو’ (Calexico) واقع در جنوبی ترین نقطه ایالت کالیفرنیا توقفی کوتاه داشت.

‘ ترامپ پس از بازدید از وضعیت جایگزینی نرده های مرزی دراین شهر در یک میزگرد خبری گفت که ظرفیت سیستم مهاجراتی آمریکا تکمیل شده است .’

به گزارش سی ان ان ترامپ دراین باره گفت: ظرفیت سیستم مهاجرتی آمریکا تکمیل است و حتی اگر فردی به دنبال پناهندگی سیاسی از آمریکا باشد، قادر بپذیرفتن فرد دیگری نیستیم، متاسفم، بازگردید.
” ترامپ باردیگر این گفته خود که مهاجران به آمریکا ‘فریب کار’ هستند را تکرار کرد.”

ترامپ دراین خصوص گفت: وکلای دعاوی از آنها حمایت می کنند و به آنها می گویند که چه کاری انجام دهند درحالی که این افراد می گویند ما از بیم جان به آمریکا آمده ایم اما آنها اعضای باندهای تبهکار هستند، بنابراین ظرفیت سیستم مهاجرتی آمریکا تکمیل است، این افراد را نمی توانیم بیش از این بپذیریم.

به گزارش سی ان ان ، دیدار رئیس جمهوری آمریکا از مرزهای جنوبی آمریکا واقع در ایالت کالیفرنیا درحالی صورت گرفت که وی در روزهای اخیر بارها تهدید کرده بود چنانچه دولت مکزیک به مهاجران فشار وارد نکند ؛ آمریکا مرز خود با مکزیک را خواهد بست .

پیتر متیوس (Peter Mathews) تحلیلگر سیاسی شبکه خبری سی ان ان گفت : ترامپ بدون مطالعه به عواقب این کار عمل می کند و به هشدار کارشناسان اقتصادی توجهی ندارد، این اقدام ده ها میلیارد دلار خسران مالی به بار خواهد آورد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پنجم فروردین ماه در نامه ای، کنگره را از تخصیص یک میلیارد دلار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مطلع کرد.

پنتاگون اعلام کرد که تا یک میلیارد دلار برای ساخت دیواری ‘نرده ای’ بطول ۵۷ مایل (۹۱ کیلومتر) برای مرزهای جنوبی با مکزیک اختصاص داده است.

‘پاتریک شاناهان’ (Patrick Shanahan) سرپرست پنتاگون در نامه ای که به ‘کریستجن نیلسن’ (Kirstjen Nielsen) وزیر امنیت داخلی آمریکا ارسال کرد، نوشت: پنتاگون به بخش مهندسی ارتش مجوز آغاز ساخت دیواری نرده ای به بلندی ۱۸ فوت (نزدیک به ۵.۵ متر) در بخش های مرزی ‘یوما’ (Yuma) و ‘ال پاسو’ (El Paso) در مرز با مکزیک را داده است.

این موضوع اعتراض فوری نمایندگان کنگره آمریکا را به همراه داشت.

دونالد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی که یکی از وعده های انتخاباتی وی بود، مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار درخواست کرده بود که با مخالفت دمکرات ها مواجه شد که فقط با تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار آن موافقت شد.

مخالفت بین کاخ سفید و دمکرات های مجلس نمایندگان آمریکا منجر به تعطیلی بی سابقه ۳۵ روزه دولت آمریکا و معلق ماندن ۸۰۰ هزار پرسنل دولت فدرال شد.

موسسه اعتبار سنجی ‘استاندارد اند پورز’ خسران حاصل از این تعطیلی را ۶ میلیارد دلار، رقمی بیش از مبلغ درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، برآورد کرد.

ترامپ در نهایت برای به اجرا در آوردن خواسته خود با اعلام حالت فوق العاده ملی، پنتاگون را موظف کرد تا از محل بودجه نظامی خود ساخت این دیوار را انجام دهد.

Share