معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

تحقق استقلال اقتصادی نیازمند تلاش مضاعف است | تولیدکنندگان مهمترین پایه‌های خودکفایی هستند

زارع گفت: برای تحقق استقلال اقتصادی با وجود همه تلاش های ارزنده‌ای که در ۴ دهه از حیات انقلاب اسلامی صورت گرفت همچنان نیازمند تلاش مضاعف برای دستیابی به خودکفایی هستیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات گیلان، اظهار کرد: رونق تولید یکی از اساسی ترین مولفه های تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی است.

تحقق استقلال اقتصادی نیازمند تلاش مضاعف است

وی افزود: مهمترین آرمان انقلاب اسلامی ایران استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، استقلال سیاسی محقق شد اما برای تحقق استقلال اقتصادی با وجود همه تلاش های ارزنده‌ای که در ۴ دهه از حیات انقلاب اسلامی صورت گرفت همچنان نیازمند تلاش مضاعف برای دستیابی به خودکفایی هستیم.

رونق تولید یکی از اساسی ترین مولفه‌های تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی است

وی در ادامه منشور گام دوم رهبر معظم انقلاب را استراتژی ارزشمندی برای تحقق این خواسته ملت بزرگ ایران دانست و تأکید کرد: رونق تولید به عنوان شعار امسال که از سوی رهبری عنوان شد در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی است و رونق تولید یکی از اساسی ترین مولفه‌های تاثیرگذار در خودکفایی و استقلال اقتصادی است.

تولیدکنندگان مهمترین پایه‌های خودکفایی اقتصادی هستند

به گزارش دیارمیرزا، زارع با بیان اینکه تولیدکنندگان مهمترین پایه‌های خودکفایی اقتصادی، تحقق استقلال اقتصادی و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، گفت: تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با حمایت دولت و سازمان‌های دولتی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی و شیلات با برنامه‌ریزی‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم می‌تواند نوید بخش توسعه این بخش در ابعاد تولید، بهره‌وری و ایجاد افزایش ظرفیت اشتغال باشد.

وی افزود: باید برای رونق تولید در راستای تحقق سند چشم انداز و برنامه ششم توسعه که از اقدامات کارشناسی شده دولت بود و در راستای گام دوم نیز است با بومی‌سازی ظرفیت‌های استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و شیلات در راستای آن استراتژی ارزشمند گام‌های موثری برداریم.

گیلان از مهمترین مراکز آبزی‌پروری و تولید ماهی در کشور است

زارع با اشاره به اینکه گیلان از مهمترین مراکز آبزی‌پروری و تولید ماهی در کشور است، اذعان داشت: استان گیلان ظرفیت‌های متعددی دارد و یقینا می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و با تلاش و کوشش بخش خصوصی و حمایت‌های دولت از این ظرفیت‌های ارزشمند که مواهب الهی است بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش دیارمیرزا، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات گیلان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران برگزار و ضمن قدردانی از تلاشهای اسحاق شعبانی مدیرکل پیشین صمد درویشی به عنوان مدیرکل جدید شیلات گیلان معرفی شد.

Share