سیل استان‌های کشور را در نوردید

تازه‌ترین اخبار ‌سیلاب شیراز |بیش از ۱۷کشته و ۷۴ زخمی تاکنون

بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت ۱۱ منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قرآن، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بارش شدید باران که از بامداد امروز در استان فارس آغاز شده بود، از حوالی ساعت ۱۱ منجر به وقوع سیلاب شدید در منطقه دروازه قرآن، میدان ابوکلام، هفت‌تنان و مسیرهای منتهی به این مناطق شده بود.

۱۷ کشته و ۷۴ زخمی ‌در سیل شیراز

‌پیرحسن کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد‌‌: ۱۷ نفر در سیل شیراز جان باختند و ‌تاکنون ۷۴ مصدوم به‌جای گذاشته ‌و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۶ دستگاه آمبولانس درحال امدادرسانى به سیل‌زدگان است.

علوی برای بررسی ابعاد خسارات سیل عازم شیراز شد

به دستور رئیس جمهوری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات برای سرکشی، نظارت و بررسی ابعاد خسارات ناشی از سیل در استان فارس عازم شیراز شد.

به دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات برای سرکشی، نظارت و بررسی ابعاد خسارات ناشی از سیل در استان فارس عازم شیراز شد.

امدادرسانی نیروهای مهندسی و پزشکی سپاه فجر فارس به سیل‌زدگان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس گفت: نیروها و امکانات مهندسی و پزشکی سپاه فجر فارس و جمعی از گروه‌های جهادی بسیج در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حادثه سیل در شیراز حضور دارند.‌

سرگرد جلال یارمحمدی با اشاره به حادثه وقوع سیلاب و بروز خسارات به خودروها و مسافران نوروزی در منطقه دروازه قرآن شیراز اظهار داشت: نیروهای امدادی سپاه در حال آمادهباش هستند و امکانات پزشکی و مهندسی سپاه استان فارس به صورت فعال در فرآیند امدادرسانی به مردم شیراز در سطح این شهرستان حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر نیروها و امکانات مهندسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، جمعی از گروه‌های جهادی و اقشار بسیج استان فارس نظیر بسیج جامعه پزشکی، معاونت امداد و درمان سپاه فجر، بسیج سازندگی فارس و سایر اقشار بسیج در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان حادثه سیل در شیراز حضور فعال دارند.

انتقال ۱۷ جسد به پزشکی قانونی ا‌ستان فارس/۴کودک در ‌بین کشته‌شدگان شناسایی شد

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس با اشاره به انتقال ۱۷ جسد به پزشکی قانونی فارس گفت: در میان کشته‌شدگان ۴ کودک، ۳ پسر و یک دختر وجود دارد.‌

سعید غلامزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره انتقال ۱۷ جسد به پزشکی قانونی اظهار داشت: از این تعداد ۶ مرد، ۷ زن، ۴ کودک هستند.

وی با بیان اینکه شناسایی اجساد در حال انجام است، گفت: کودکان ۳ پسر و یک دختربچه هستند.

ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به‌سمت اصفهان مسدود  است

رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد ۱۰۰ خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به‌دلیل آب‌گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به‌سمت اصفهان مسدود است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تأکید بر اینکه “عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیرممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود”، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز است و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیرضروری از این مسیرها خودداری کنند.

استقرار ۵ تیم عملیاتی هلال احمر

حسین درویشی، مدیر جمعیت هلال احمر استان فارس نیز از استقرار ۵ تیم عملیاتی در منطقه سیل‌زده خبر داد.

تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران در استان فارس

مدیرکل مدیریت بحران استان فارس از تشکیل جلسه فوری مدیریت بحران در استان فارس برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت: میزان خسارت سیلاب شیراز ‌هنوز مشخص نیست.

هشدارهای علوم پزشکی شیراز

علوم پزشکی شیراز نیز هشدارهایی برای حفظ سلامت مردم اعلام کرده از جمله اینکه  شهروندان باید با سیلاب مانند فاضلاب برخورد کنند و تحت هیچ شرایطی از آب چاه استفاده نکنند.

همچنین در این بیانیه آمده است: از تماس بدن با آب سیلاب باید پرهیز کنیم و بدون چکمه در سیلاب راه نرویم، اگر سیلاب وارد منزل شد بعد از خارج کردن سیلاب وسایل منزل باید شست‌وشو و ضدعفونی شوند.

 

Share