بهتر است سردمداران آمریکایی به داد مردم خودشان برسند

بیانیه ظریف در پاسخ به اظهارات عوام‌فریبانه پمپئو درباره سیل ایران

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با انتشار بیانیه ای به اظهارات غیر حرفه ای، مداخله جویانه و عوام فریبانه وزیر خارجه آمریکا در سوء استفاده از سیل در ایران پاسخ داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با انتشار بیانیه ای به اظهارات غیر حرفه ای، مداخله جویانه و عوام فریبانه وزیر خارجه آمریکا در سوء استفاده از سیل در ایران پاسخ داد.

در این بیانیه آمده است:

آقای پمپئو و دیگر مقامات آمریکا که با تروریسم اقتصادی خود آحاد مردم ایران را هدف قرار داده و حتی تلاش می‌کنند مانع واریز شدن کمک‌های مالی هموطنان ما در خارج از کشور به حساب‌های هلال احمر ایران برای کمک به سیل زدگان شوند، بهتر است بجای سوءاستفاده غیرمعمول و سیاست زده از درد و رنج انسان‌ها در حوادث طبیعی، به وضعیت مصیبت زدگان داخل آمریکا که ماه‌هاست از حوادث طبیعی در آمریکا در رنج و عذابند رسیدگی کنند.

دکتر ظریف خاطر نشان کرد: وزیر امور خارجه آمریکا ظاهراً از سوء مدیریت حوادث دو سال گذشته در آمریکا ناآگاه است که این‌گونه اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و فریبکارانه در مورد مدیریت سیل‌های سهمیگن و بی‌سابقه روزهای گذشته که همزمان ۲۴ استان ایران را درگیر خود ساخته است، می‌نماید. ایشان فراموش کرده‌است که هزاران آمریکایی بر اثر بلایای طبیعی کشته شدند، برق بسیاری از مناطق برای روزها و هفته های متمادی قطع بود، صدها هزار نفر مجبور شدند خانه های خود را رها کنند و دولت‌ فدرال از رسیدگی لازم در بسیاری از مناطق آسیب دیده ناتوان بودند. به واقع مردم پورتوریکوی آمریکا و یا آسیب‌دیدگان طوفان‌های هاروی، مایکل و یا فلورانس بعد از گذشت ماه‌ها هنوز نتوانسته‌اند حتی به زندگی شبه عادی برگردند. بیش از یک دهه پس از طوفان کاترینا که ناکارآمدی مطلق دولت آمریکا در مدیریت بلایای طبیعی را به نمایش گذاشت، بهتر است سردمداران آمریکایی به داد مردم خودشان برسند، که هزاران نفر از آنان هنوز با عواقب این بلایا دست بگریبانند.

ایشان فراموش نکند که از طرف رژیمی سخن می‌گوید که منافع مردم آمریکا—که بیش از  ۴۳ میلیون آنان بر اساس آمار رسمی زیر خط فقر و ۱۰۰ میلیون در حد خط فقر زندگی می‌کنند و بیش از ۵۰۰ هزار نفر از آنها بی‌خانمان هستند—را فدای ماجراجویی‌های خارجی خود کرده است؛ رژیم قانون‌شکنی که جان هزاران سرباز آمریکایی و تریلیون‌ها دلار پول مالیات دهندگان آمریکایی را برای بحران‌آفرینی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه در چندین هزار کیلومتری مرزهای آمریکا صرفاً در حمایت از تجاوزات و ظلم‌های اسراییل علیه مردم منطقه ما هزینه کرده است؛ منابعی که می‌توانست امنیت اقتصادی و سیاسی مردم آمریکا را بهبود بخشد و به نجات محیط زیست کره خاکی و ریشه کنی فقر در جهان کمک کند.

مردم بزرگ ایران با اتحاد و همدلی و تلاش هماهنگ مردم، دولت، نیروهای مسلح، و همه نهادهای عمومی، غیردولتی و خصوصی، بیاری خدا بزودی نه تنها بر مصائب حوادث طبیعی اخیر چیره خواهند شد و از آن–با کوله باری از عبرت و تجربه‌ برای ساختن آینده‌ای بهتر و پیشگیری از تکرار فجایعی که به جان و مال تعدادی از هموطنان عزیز ما آسیب زد–عبور خواهند کرد بلکه تحریم‌های غیرقانونی و تروریسم اقتصادی آمریکا را نیز به شکست خواهند کشاند ولی تجربه رفتار آمریکا را در حافظه تاریخی خود ثبت خواهند نمود.

Share