امام جمعه آستارا:

به بهانه‌های مختلف شاهد تخریب کوه و جنگل هستیم | مگر می‌شود در اوج نیاز مردم کالاها گران شود؟

حافظ نیا با انتقاد از نظارت بر بازار گفت: هرج و مرج در بازار به شدت احساس می‌شود، احساس می‌کنیم که در خوشبینانه‌ترین حالت نظارت‌ها کافی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به فضیلت های ماه شعبان گفت: قبل از ماه رمضان، رجب و شعبان ماه های مبارکی هستند که برای مومنان بسیار گرامی داشته می‌شود، ماه شعبان بهترین فرصت برای تقرب به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا ماه شعبان را از چند منظر دارای اهمیت دانست و گفت: یکی از اهمیت های این ماه میلاد با سعادت امامان معصوم بوده و پیامبر می فرمایند: شعبان ماه من است.

وی با اشاره به اهداف بعثت نبی اکرم اسلام (ص) گفت: عبادت، توحید و دوری از طاغوت یکی از اهداف مهم پیامبر است.

حافظ‌نیا یکی دیگر از اهداف پیامبر را به کمال رساندن ارزش ها و مکارم اخلاقی و انسانی دانست و گفت: پیش از اسلام کرامت بنی آدم نابود شده بود و حضرت محمد بشر را به سمت کمال هدایت کردند.

خطیب جمعه آستارا صعود اعمال انسان را در ماه شعبان از برکات آن دانست و گفت: در این ماه تمام اعمال انسان برای کمال او مطرح شده و به فرموده پیامبر هر کس در شعبان روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود.

حافظ‌نیا صدقه دادن را نیز از اعمال مهم ماه شعبان دانست و گفت: انس گرفتن با مناجات شعبانیه و صدقه از مهمترین اعمال مومنان در این ماه بوده و بدانید که شعبان ماه سکوت است.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سالروز روز جهانی بهداشت و سلامتی گفت: باید قدر سلامتی و امنیت را دانست و همواره مراقب سلامتی خود باشید.

حافظ‌نیا با تبریک سالروز میلاد امام حسین و روز پاسدار گفت: پاسداران شعار ما می‌توانیم را اثبات کردند و در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی تلاش بی وقفه می کنند، در سیل اخیر که خیلی‌ها خواب بودند نیروهای نظامی اولین کسانی بودند که حضور پیدا کردند.

وی حضور ارتش، سپاه و بسیج را در اولین لحظات سیل دلگرمی بزرگی برای مردم دانست و گفت: این عزیزان با گوش فرا دادن به پیام مقام معظم رهبری در صحنه حضور پیدا کرده و کمک های مردمی نیز بسیار قابل تقدیر بود و تا رفع مشکل باید این کمک ها ادامه پیدا کند.

امام جمعه آستارا راهکارهای رهبر معظم انقلاب را برای پیشگیری از سیل بسیار کارآمد دانست و گفت: حفظ حریم رودخانه ها و لایروبی از نکات مورد توجه مدیران باید باشد و دست درازی به جنگل و رودخانه ها باید جلوگیری شود. امروزه در شهرستان نیز تخریب کوه و جنگل را به بهانه های مختلف مشاهده می کنیم و باید حواسمان جمع باشد، بنده منتقد همیشگی برداشت های بی رویه از کوهها هستم.

امام جمعه آستارا با انتقاد از کشورهای مدعی حقوق بشر گفت: حساب های هلال احمر را برای کمک های بین المللی به بهانه تحریم مسدود می کنند، هلال احمری که سیاسی نبوده و فراملی است، شما غیر از دشمنی با مردم ایران هدف دیگری ندارید.

وی ادامه داد: وعده های اروپا کجاست؟ وزیر امور خارجه صبح بخیر! تازه الان به این فکر رسیده اید که نباید به اروپایی ها اعتماد کرد؟ حضرت آقا از چه موقع به این امر تأکید داشته‌اند، سپاه، ارتش و بسیج دشمن ملت نیستند، اینها مدافع مردم بوده و سیاسیون ما باید از اینها درس بگیرند.

امام جمعه آستارا با تبریک میلاد امام سجاد گفت: برنامه محوری شهرستان در روز سه شنبه در مسجد عباسیه با سخنرانی آیت الله عاملی امام جمعه اردبیل بعد از نماز مغرب و عشاء برقرار خواهد بود.

حافظ نیا با انتقاد از نظارت بر بازار گفت: هرج و مرج در بازار به شدت احساس می‌شود، احساس می‌کنیم که در خوشبینانه‌ترین حالت نظارت‌ها کافی نیست، باید کنترل قیمت‌ها ملموس باشد و مگر می شود در اوج نیاز مردم کالاها گران و گران تر شود؟ چرا زودتر از ۱۵ فروردین جلوی صادرات برخی کالاها گرفته نشد؟ می‌خواهید جیب چه کسی پر شود؟ باید به فکر مردم بوده و از دولتمردان می‌خواهیم با تلاش مضاعف این وضع را بهبود ببخشند.

Share