داماد ترامپ اعلام کرد:

بعد از ماه رمضان «معامله قرن» اعلام می‌شود

جرد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بعد از ماه مبارک رمضان از طرح به‌اصطلاح صلح خاورمیانه رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته است که «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ از اعلام طرح موسوم به «معامله قرن» بعد از پایان ماه رمضان و پس از آغاز دور پنجم نخست‌وزیری نتانیاهو خبر داده است.

به‌گفته این منبع آگاه، جرد کوشنر در نشست خود با بیش از یکصد نفر از سفرای کشورهای خارجی در واشنگتن ضمن اعلام این خبر تأکید کرده است: «ما باید به‌دنبال توافق معقولی باشیم که صلح [در خاورمیانه] را دست‌یافتنی کند. موفقیت طرح مستلزم این است که دو طرف امتیازاتی را به دیگری بدهند اما در هر صورت این طرح امنیت اسرائیل را به‌خطر نخواهد انداخت».

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به‌دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوری آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

Share