صبح روز شنبه:

بزرگترین هواپیمای جهان سرانجام پرواز کرد

بزرگترین هواپیمای جهان سرانجام با موفقیت پرواز کرد. این هواپیمای ۲۵۰ تنی دارای بالی به پهنای ۱۱۷ متر بوده و دو بدنه مجزا دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بزرگترین هواپیمای جهان سرانجام صبح روز شنبه با موفقیت پرواز کرد. این هواپیمای ۲۵۰ تنی دارای بالی به پهنای ۱۱۷ متر بوده و دو بدنه مجزا دارد. دو بدنه این هواپیما از طریق ادامه بال بلند آن به یکدیگر متصل می شوند. هواپیمای یادشده دارای ۶ موتور جت نیز می باشد.

پرواز این هواپیما که توسط شرکت Stratolaunch ساخته شده، در ساعت ده صبح به وقت محلی از پایگاه هوایی Mojave  کالیفرنیا رخ داد. از این هواپیما برای پرتاب انواع راکت به فضا استفاده خواهد شد. این پرواز آزمایشی در حدود ۱۵۰ دقیقه به طول انجامید و فرود آن نیز با امنیت کامل رخ داده است.

هواپیمای مذکور به گونه ای طراحی شده که می تواند در ارتفاع ۱۰۶۷۰ متری از سطح زمین هم پرواز کند. ارتفاع یادشده برای پرتاب راکت به مدار زمین کاملا مناسب است. شرکت خصوصی Northrop Grumman برای استفاده از این هواپیما برای پرتاب راکت Pegasus XL به فضا قراردادی با Stratolaunch امضا کرده است.

سرعت این هواپیما در پرواز آزمایشی به ۲۸۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع آن نیز ۴۵۷۲ متر از سطح زمین رسید. این پرواز در شرایطی صورت می گیرد که شرکت سازنده در ماه های گذشته بیش از ۵۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کرده و برنامه های قبلی برای تولید راکت های فضایی اختصاصی خود را کنار گذاشته بود. علت اصلی این تغییرات مرگ پل آلن موسس این شرکت و یکی از بنیانگذاران ماکروسافت در سال ۲۰۱۱ بوده است.

Share