آیت الله مکارم شیرازی:

با دیدن سیل‌زدگان گریه‌ام گرفت | مشکلات بدون همکاری و مشارکت مردم حل نمی‌شود

‌مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه تا همکاری عموم مردم نباشد، مشکلات مردم سیل زده حل نخواهد شد گفت: باید در سراسر کشور مراکزی برای جمع آوری کمک های مردمی تشکیل شود و وجوهات مردم جمع آوری و در آن مناطق هزینه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به سیل‌های رخ داده در کشور عنوان کرد: قراین به دست آمده نشان می‌دهد که مشکلات مردم سیل زده بیش از آن است که ما فکر می‌کنیم و این مشکلات هم بدون همکاری و مشارکت مردم حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید خود را جای سیل زدگان قرار دهیم، اکنون این بخش از هموطنان در وضعیت مناسبی قرار ندارند و بسیاری از مسائل آنان مانند خوراک و پوشاک با مشکل مواجه است؛ همچنین مزارع، احشام و تمام سرمایه این افراد از بین رفته است و باید همگی برای حل مشکلات آن‌ها و جبران خسارت سیل تلاش کنیم.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: این اتفاقات اخیر یک امتحان بزرگ برای ملت ایران است و باید در این امتحان همگی سربلند بیرون بیایند و نباید این مشکلات باعث شود که برخی نا امید شوند.

وی افزود: دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم برای کمک به مردم سیل زده در تلاش هستند، ولی تا همکاری عموم مردم نباشد، مشکلات مردم حل نخواهد شد.

این استاد برجسته حوزه اظهار کرد: بنده این اجازه را صادر کردم که مردم می‌توانند یک سوم کل وجوهات را برای کمک به مردم سیل زده بپردازند، همچنین افراد می‌توانند رد مظالم یا زکات خود را در کمک به مردم سیل زده پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: باید در سراسر کشور مراکزی برای جمع آوری کمک های مردمی تشکیل شود و وجوهات مردم جمع آوری و در آن مناطق هزینه شود.

مکارم شیرازی با بیان اینکه تصاویر سیل زدگان واقعا ناراحت کننده است و بنده با دیدن این صحنه‌ها گریه‌ام گرفت، تصریح کرد: بنده یکبار ۲۵۰میلیون به مردم سیل زده کمک کردم و امروز نیز ۱۰۰میلیون تومان دیگر کمک می‌کنم و امیدواریم هرکس در توان خود برای حل مشکلات سیل زدگان کمک کند.

Share