امام جمعه موقت آستارا

با خرید بی‌رویه به افزایش قیمت دامن نزنیم | مدعیان حقوق بشر در فرانسه چند نفر را کشتند

صالحی با انتقاد بر عدم نظارت در بازار گفت: ضعف در نظارت علت اصلی گرانی و گران فروشی است و اگر کنترل بر بازار باشد این همه مشکلات پیش نمی‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه موقت شهرستان حجت الاسلام ناصر صالحی با برگزار شد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به سالروز وفات حضرت زینب (س) گفت: ایشان به حق در کربلا کاری انجام دادند که پیام سیدالشهدا به گوش جهانیان برسد،حضرت زینب (س) نگذاشت خون شهدای کربلا در آن جا مانده و زینب حق مطلب را ادا کرد.

صالحی بهار طبیعت را نشانه خداوند برای قیامت دانست و گفت: خداوند متعال به طور مکرر در قرآن کریم تغییر فصول، ایام و آمدن بهار را مثالی از قیامت ذکر می کنند و انسان باید با مشاهده خزان، زمستان و در ادامه آمدن بهار بداند که پس از زندگی مرگی هست و دیر یا زود رفتنی بوده و باید مراقب اعمالش باشد.

امام جمعه موقت آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی (ع) در مورد عید گفت: ایشان فرمود “عید روزی است که معصیت خدا در آن نباشد” و در این روزها باید رعایت حلال و حرام را کرده و آخرت خود را فدای یک روز نکنیم.

صالحی نامگذاری سال ۹۸ را به نام رونق تولید کاملا منطبق با شرایط کنونی کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری به درستی با شناخت مشکلات داخل و خارج کشور سال جاری را سال رونق تولید نامیدند و دولت و مجلس باید با بکارگیری تمام ظرفیت خود برای رونق تولید استفاده کرده و جایگاه واقعی ایران اسلامی را به دنیا نشان دهند.

وی افزایش کیفیت را باعث رونق تولید دانست و گفت: اگر قیمت خودروهای بی کیفیت داخلی که تولیدکنندگان آن هم از آن استفاده نمی کنند بالا می رود نباید چند هزار خودرو بخریم و ر گرانی سهیم باشیم و همچنین اگر قیمت کالایی افزایش پیدا میکند خودمان با خرید بی رویه به افزایش قیمت آن دامن نزنیم.

صالحی با انتقاد بر عدم نظارت در بازار گفت: ضعف در نظارت علت اصلی گرانی و گران فروشی است.

امام جمعه موقت آستارا اقتصاد درون زا را یک اولویت اقتصادی در شرایط کنونی کشور دانست و بیان کرد: اتکا به عوامل خارجی یک عمل کاملا اشتباه است، باید با تغییر روش اقتصادی متکی به نفت، رونق تولید را افزایش دهیم و همچنین با برخوردبا محتکرین و همچنین با تحمیل شکست به آمریکا قدرت ایران اسلامی را به دنیا نشان بدهیم.

وی با اظهار گام بزرگ قرارگاه خاتم الانبیا در پارس جنوبی گفت: افتتاح ۴ فاز از پارس جنوبی یک گام بزرگ در گام دوم انقلاب است و افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعب در تولید گاز کشور هم نوید رونق تولید ملی کشورمان و ایستادن روی پاهای خودمان را می‌دهد.

صالحی در ادامه با اشاره به جنگ یمن و تلاش بیهوده دشمن در این کشور گفت: این جنگ وارد پنجمین سال خود می شود و مدعیان حقوق بشر همواره در پشت پرده از این جنگ حمایت کردند، این ها ترس دارند رژیم صهیونیستی تهدید شود، اینها از محور مقاومت و انصارالله می‌ترسند و به کوری چشم آنها یمن قوی تر شده و دست غاصبان کوتاه خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۶۰ هزار یمنی کشته و ۴۰۰ هزار نفر دچار سوءتغذیه هستند، امروزه مسلمانان بزرگترین قربانیان تروریست هستند، آیا خون مسلمانان در نیوزلند ارزش یک بیانیه را نداشت؟ مدعیان حقوق بشر در فرانسه چند نفر را کشتند و هیچ کشور دموکراتیک اعتراضی به این مسائل نکرد.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به سوم فروردین سالروز تاسیس حوزه علمیه قم توسط آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری گفت: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ از ماندگارترین جایگاه ها بوده اند، امروز ۴۵ طلبه بومی و غیربومی در آستارا تحصیل می‌کند و در تاریخ رژیم ستمشاهی از حوزه علمیه و بیداری مردم احساس خطر می‌کرد و با حمله به آن علمای تاثیرگذار آن را به شهادت رساند.

صالحی حوزه علمیه آستارا را به عنوان یکی ازحوزه های علمیه موفق کشور دانست و گفت: حوزه علمیه ولیعصر آستارا به عنوان حوزه نمونه گیلان و جزو ۴۰ حوزه علمیه برتر کشور از سوی حوزه علمیه قم انتخاب شده است.

به گزارش دیارمیرزا شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share