اقدام شایسته سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت

بازسازی نمای بیرونی سینما آبشار رشت | تماشاخانه تاریخی گیلان احیا می‌شود؟

سینما آبشار همانند دیگر سینماها خود خالق خاطره در تاریخ این سرزمین بوده که اکنون سالهاست زیر غبار فراموشی به سر می برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نمای بیرونی سینما آبشار (اولین تماشاخانه گیلان)توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری رشت با کسب رضایت نامه از مالکان سینما از هفته پایانی سال ۹۷ آغاز و هم اکنون در دست اجرا است.
شهر رشت در برهه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار پیش قدم بوده و بسیاری از وقایع و اتفاقاتی که زندگی مدرن را رقم زده‌اند، برای اولین بار در رشت رخ داده است. بنابراین بازسازی نمای بیرونی سینما آبشار می‌تواند تاثیر مثبتی در تجدیدخاطره مردم این شهر داشته باشد.
سینما آبشار همانند دیگر سینماها خود خالق خاطره در تاریخ این سرزمین بوده که اکنون سالهاست زیر غبار فراموشی به سر می برد.
هویت گیلان در تئاتر و سینما مستند است و کاش سینما آبشار که خاطره مردمان این سرزمین است، بار دیگر به یک تماشاخانه زنده تبدیل شود. فراموش نکنیم که سینما آبشار میراث فرهنگی مردمان این سرزمین است و امیدوارم این میراث گرانقدر با پیگیری مسئولان دغدغه مند فرهنگی غبار تاریخ از رخ برگیرد و در جنبشی نو، نسلی تازه از مخاطبان کهن را میزبان شود.

گفتنی است هم اکنون پوسترهای فیلم های قدیمی همانند فیلم گاو، باشو غریبه کوچک، دندان مار، کفش های بابا نوروز، خانه دوست کجاست، بای سیکل ران، شاید وقتی دیگر، طعم گیلاس و… در قاب‌های نمای بیرونی سینما آبشار در چشم شهروندان خاطره سازی می کنند.

Share