چمران با اشاره به انتقاد مردم از عملکرد دولت:

اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، فکر می کنم نصف بیشتر مردم اصلا رأی ندهند

اگر همین امروز برگزار شود، فکر می کنم نصف بیشتر مردم اصلا رأی ندهند و در انتخابات شرکت نکنند چون خیلی از این سیستم اجرایی در دولت ناراحت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهدی چمران از چهره های شاخص در جریان اصولگرایی است، او سه دوره ریاست شورای شهر را برعهده داشت اما در دوره پنجم به پارلمان شهر راه نیافت.

مشروح گفتگوی نامه نیوز با مهدی چمران را در ادامه بخوانید.

****

عملکرد دولت آقای روحانی را چه طور ارزیابی می کنید؟ آیا این دولت بعد از ۶ سال توانسته انتظارات را برآورده کند؟

نیازی به پرسیدن نیست. جامعه و مردم در جریان وضعیت کنونی کشور قرار دارند، متأسفانه آنچه وعده داده شد و آنچه انتظار می رفت که دولت انجام دهد؛ عملی نشده است.

به نظر شما در حوزه مدیریت شهری چه طور؟ آیا مدیریت شهری بعد از آقای قالیباف توانسته انتظارات را برآورده کند؟

وقتی نظر مردم را بپرسید، آنها خیلی صریح تر و راحت تر از من صحبت می کنم چون من ممکن است مسائلی داشته باشم که نتوانم موضوعات را باز کنم. در مجموع می توان گفت کاری انجام نشده است. همان کارهای قبلی دنبال شد. حتی خط هفت مترو که کار می کرد به بهانه نداشتن امنیت تعطیل کردند، حالا می خواهند دوباره با همان شرایط راه اندازی اش کنند، اسمش را هم افتتاح گذاشتند. ۹۲ درصد خط ششم مترو نیز در زمان آقای قالیباف تمام شده بود، حالا ظرف یک سال و نیم فقط ۸ درصد خط ۶ را تمام کردند که کار عمده ای را انجام ندادند. کار دیگری را از مدیریت جدید مشاهده نکردیم. خیلی از پروژه ها من جمله یادگار امام تعطیل هستند. البته امیدواریم سال آینده، سال خوبی باشد و کارهای نیمه کاره تکمیل شوند.

اگر مردم دوباره رأی بخواهند بدهند همین ترکیب شورای شهر و رئیس جمهور را انتخاب می کنند؟

بستگی به زمان انتخابات دارد که چه فعل و انفعالاتی رخ دهد و چه مسائلی گفته شود. دفعه قبل هم آن مشکلات وجود داشت اما انتخاب مردم این چنین بود.

اگر همین امروز انتخابات برگزار شود چه طور؟

اگر همین امروز برگزار شود، فکر می کنم نصف بیشتر مردم اصلا رأی ندهند و در انتخابات شرکت نکنند چون خیلی از این سیستم اجرایی در دولت ناراحت هستند.

این شرکت نکردن مردم در انتخابات موجب خوشحالی اصولگرایان به ویژه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیست؟

خیر، چرا خوشحال شویم؟ ما همیشه دنبال حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بودیم. این مسئله یک ارزش است و به انتخابات اعتبار می دهد. حالا نتیجه انتخابات چه بشود بحث دیگری است.

در دو سال اخیر، دو در دو مقطع امکانی فراهم شد که آقای محسن هاشمی شهردار شود و حضرت عالی به عنوان نفر نخست علی البدل به جمع اعضای شورای شهر اضافه شوید، اگر وارد شورای شهر می شدید، عملکرد شورای شهر می توانست بهتر شود؟

من اصلا روی این مسئله فکر نکردم چون می دانستم اصلا عملی نیست.

آیا اصلاح طلبان از شما می ترسیدند که نگذاشتند آقای هاشمی شهردار شود؟

هر دو حالت امکان دارد. مسائل درون حزبی وجود داشت که شاید نمی خواستند آقای هاشمی شهردار شود موضوع حضور من در شورا را بهانه کردند یا عده ای هم فکر می کردند چون با خروج آقای هاشمی از شورای شهر و ورود من چیدمان شان به هم می ریزد نگران بودند. در مجموع گاهی این بهانه آن بود و گاهی آن بهانه این.

Share