تعرض به حریم تالاب می‌تواند در آینده سبب بروز خسارت‌های جدی شود

انتقاد شدید امام جمعه بندر انزلی از ساخت‌ و ساز‌های غیرقانونی در حریم تالاب انزلی

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به ساخت و ساز‌های غیرقانونی انجام شده در حریم تالاب انزلی گفت: با وجود مخالفت‌‌های ما با ساخته شدن این ساختمان، گویا گوش شنوایی در شهرستان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: تقوا عامل سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به تقارن روز ۱۳ فروردین و ایام وفات حضرت ابوطالب(ع) خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا خدمات حضرت ابوطالب(ع) به اسلام را مطالعه کرده و با آن آشنا شویم.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام مبعث پیامبراکرم(ص) تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) مامور بود تا مردم را از جهالت به سوی صراط مستقیم هدایت کند.

 شمس‌الدین با اعلام اینکه مبعث پیامبراکرم(ص) و آثار آن صرفا مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست ابراز داشت: امروز ما در شرایطی هستیم که مستکبران در صدد هستند تا جاهلیت مدرن را نشر دهند و قطعاً آثار مبعث پیامبراکرم(ص) در خنثی کردن نقشه آن‌ها موثر است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی عنوان داشت: برپایی جمهوری اسلامی حاصل تلاش‌های پیامبراکرم(ص) ، ائمه اطهار و نتیجه ریخته شدن خون شهدایی است که در طول تاریخ برای برپایی نظام اسلامی تلاش کردند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش عموم آحاد مردم و مسئولان در راستای حفظ نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: حفظ نظام اسلامی به این معناست که همه دستگاه‌های جمهوری اسلامی به گونه‌ای عمل کنند که به انقلاب و نظام خدشه‌ای وارد نشده و از همه فسادها و توطئه‌ها در امان بماند.

 شمس‌الدین با اشاره به وقوع حادثه ناگوار جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور گفت: در حال حاضر نیاز است تا عموم مردم و مسئولان ذی ربط به یاری هم وطنان خود بشتابند و با تامین اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان و کمک‌های مالی خود از آن‌ها حمایت کنند.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر لزوم حفظ جنگل‌ها، مراتع و عموما محیط‌ زیست تصریح کرد: صدور مجوز ساخت و ساز‌ در بستر رودخانه‌ها، از بین بردن جنگل‌ها و صدمه‌زدن به محیط زیست از جمله عوامل اصلی وقوع سیل است.

ایشان با بیان اینکه در شهرستان بندر انزلی نیز مشکلاتی مانند تعرض به حریم تالاب می‌تواند در آینده سبب بروز خسارت‌های جدی شود افزود: امروز شاهد هستیم که ساختمانی در کنار تالاب انزلی در حال ساخت است که با وجود مخالفت‌‌های ما با ساخته شدن آن، گویا گوش شنوایی در شهرستان وجود ندارد.

شمس‌الدین با اعلام اینکه در راستای مخالفت با ساخت این ساختمان در کنار تالاب انزلی نامه‌ای را به استاندار گیلان تحویل داده‌ایم که تاکنون پاسخی به آن داده نشده است گفت: برای ما جای سوال است که چه ماجرایی پشت ساخت این ساختمان است که تمام کارهای شهرستان رها شده مانده اما این ساختمان با سرعت در حال ساخت است.

امام جمعه بندر انزلی ضمن تقدیر از عملکرد نیروهای مسلح در راستای امداد رسانی به سیل‌زدگان اظهار داشت: نیروهای مسلح با روحیه جهادی و بامحبت به یاری مردم حادثه دیده شتافتند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که ریاست محترم قوه قضائیه دستور دادند، باید پس از رسیدگی به وضعیت مردم حادثه دیده و رفع مشکلات ناشی از سیل، به قصورات و کم‌‌کاری‌های انجام شده توسط برخی مسئولان رسیدگی شود‌.

Share