نشر و بازنشر چنین مطالبی سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود

انتقاد امام جمعه انزلی از انتشار برخی شایعات و اخبار نادرست در شرایط بحرانی

شمس الدین با انتقاد انتشار برخی شایعات در فضای مجازی و یا انتشار اخبار نادرست در شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: نشر و بازنشر چنین مطالبی سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود و با اصلاح فضای مجازی باید از آن جلوگیری کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در دیدار نوروزی اعضای دفتر ستاد نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: وقوع حوادث غیرمترقبه اخیر تلخ و ناراحت کننده است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه وقوع چنین حوادثی، تلنگری از سوی خداوند متعال برای ما انسان‌ها است عنوان داشت: چنین حوادثی به ما یادآوری میکند که ما همواره نیازمند خداوند متعال هستیم.

وی با انتقاد انتشار برخی شایعات در فضای مجازی و یا انتشار اخبار نادرست در شرایط بحرانی خاطرنشان کرد: نشر و بازنشر چنین مطالبی سبب کاهش اعتماد مردم می‌شود و با اصلاح فضای مجازی باید از آن جلوگیری کرد.

شمس‌الدین با بیان اینکه وجود مشکلاتی مانند اختلاس و فساد زیبنده نظام اسلامی نیست گفت: متاسفانه در زمان‌های اخیر شاهد هستم که بروز چنین مواردی نسبت به گذشته افزایش یافته و بعضاً با آن مقابله جدی نمی‌شود.

امام جمعه بندر انزلی با اعلام اینکه متاسفانه امروزه بسیاری از افراد در مقابل مسائل مربوط به حوزه نظارت ایستادگی کرده و با آن مخالف هستند افزود: در چنین شرایطی یا در برابر ناظران متفاوت هستند و یا کارشکنی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه ناظران شورای نگهبان می‌بایست مردم را از مسائل نظارتی مطلع و اهمیت این امر را برای آن‌ها روشن کنند ابراز داشت: متاسفانه این کارها همیشه صرفاً در ایام انتخابات و زمانی که دشمن در حال شبهه‌پراکنی و اخلالگری است انجام می‌شود‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا در زمان انتخابات با ایجاد حواشی کاری کند تا مردم براساس خواسته آن‌ها عمل کنند تصریح کرد: عدم آگاهی بخشی صحیح به مردم باعث می‌شود تا مردم در شرایط انتخابات نتوانند برخی مسائل را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند.

امام جمعه بندر انزلی اظهار داشت: مجموعه شورای نگهبان باید به گونه‌ای عمل کند که مردم بدانند این مجموعه به دور از مسائل سیاسی و جناح‌بندی‌ها عمل می‌کند.

ویبا اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و لزوم توجه به آن خاطرنشان کرد: تبیین و اجرایی شدن این بیانیه در جامعه سبب می‌شود تا کشور با سرعت بیشتری به سوی تحقق اهداف انقلاب مانند عدالت و مبارزه با فساد حرکت کند.

 شمس‌الدین با انتقاد از برخی عملکردهای مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب قانون انتخابات افزود: از شما اعضای مجموعه شورای نگهبان می‌خواهیم تا مفاد بیانیه گام دوم انقلاب را در امورات خود اجرایی کنند.

امام جمعه بندرانزلی گفت: شورای نگهبان باید محکم بر نظر خود بایستد، هر چند اگر نتیجه به مزاج برخی ها خوش نیاید ، در کارتان بر خدا توکل کنید و از هیچ کس نترسید.

Share