معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

افزایش ساعت کاری موزه‌های گیلان در ایام نوروز

ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش ساعات کاری موزه های استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: گیلان با داشتن موزه‌های تخصصی در سطح استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و میهمانان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش ساعات کاری موزه های استان در ایام نوروز خبر داد.

ولی جهانی با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقا سطح رضایت گردشگران و میهمانان نوروزی ساعات کاری تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش اداره کل در ایام نوروز از ساعت ۹ الی ۱۹ خواهد بود.

وی افزود: گیلان با داشتن موزه‌های تخصصی در سطح استان، سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران و میهمانان است.

جهانی ادامه داد: در سطح استان به موزه‌های، «میراث روستایی»، «مردم شناسی و باستان شناسی رشت»، «موزه تاریخ چای ایران و آرامگاه کاشف السلطنه»، «مردم شناسی ماسوله»، «موزه تاریخ طبیعی»، همچنین «دژ عظیم قلعه‌رودخان» می توان اشاره کرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان اظهار کرد: بروشورهای راهنمای موزه‌ها و اقلام فرهنگی در دسترس گردشگران قرار گرفته است تا اطلاعات کامل از بازدید در اختیار میهمانان باشد.

وی همچنین از برگزاری “نمایشگاه اسناد تاریخی از انقلاب مشروطه تا نهضت جنگل” در محل عمارت تاریخی کلاه فرنگی، خبر داد.

جهانی از برگزاری آیین های بومی در اماکن تاریخی و موزه های استان نیز خبر داد و گفت: در راستای حفظ، احیا و معرفی آیین های سنتی و بومی استان ۱۳۲ مراسم و جشن آیین های نوروزی گیلان با عنوان نوروزگاه در سطح استان برگزار خواهد شد.

Share