خیز نماینده گیلان در مجلس خبرگان برای نشستن بر روی کرسی سبز بهارستان

اعلام کاندیداتوری حجت‌الاسلام پروایی برای انتخابات مجلس|نه چپ و نه راست بلکه در صراط مستقیم هستم

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم و مستقل و انقلابی وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی می شوم، گفت: از زمانی که وارد خبرگان شدم، اعلام کردم نه چپ و نه راست، بلکه در صراط مستقیم که همان صراط ولایت است، قرار دارم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام پروایی در گفتگو با رویداد گیلان رسانه نزدیک به جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس از کاندیداتوری خود برای انتخابات آتی مجلس خبرداد.

پروایی با اشاره به خبری مبنی برقصد ورودش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدی در انتخابات مجلس شورایِ اسلامی و نمایندگی آن، برای عضو مجلس خبرگان، از نظر قانونی مشکلی ندارد و این خبر را تائید می کنم.

وی با بیان براینکه درگذشته بزرگانی را داشتیم که نماینده خبرگان بودند، و درمجلس نیز حضور داشتند، افزود: از جمله این افراد آقایِ هاشمی رفسنجانی بودند و نظربنده این است که باید کاری کنیم تا وزن مجلس بالا برود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری برلزوم حضور بزرگان انقلاب، افراد دلسوز و جوانان نخبه و کسانی که درصحنه های علمی و بین المللی حرفی برای گفتن دارند و در چهارچوب و متعهد به انقلاب، اسلام، ولایت و قانون اساسی هستند، درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت:  مجلس به فقیه، حقوقدان، اقتصاد دان و تخصص های دیگر نیاز دارد.

 پروایی تصریح کرد: با اینکه شورای نگهبان برعدم مغایرت مصوبات با اسلام و قانون اساسی نظارت می کند، اما مجلس نیز با توجه به وقت و هزینه ای که صرف می کند باید قوانینی تصویب کند که اسلامی باشد، بنابراین مجلس برای تصویب قوانین نیاز به فقیه نیزدارد.

وی با تاکید براینکه لازم است برایِ انقلابی ماندنِ مجلس، نقش آفرینی کنیم، افزود: اگر امروز افرادی را درمجلس می بینیم که با موگرینی عکس سلفی می گیرند، انقلابی بودن مجلس را زیر سوال برده اند.

نماینده خبرگان رهبری گفت: باید افرادی وارد مجلس شوند که انقلابی هستند و سربازیشان برای ولایت و اسلام و انقلاب در قول و عمل و موضع گیری اثبات شده باشد.

پروایی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی براینکه مجلس، قوه مفکره است، بیان کرد: قوه مفکره، یعنی باید اندیشمندان وارد مجلس شورای اسلامی شوند که از افرادِ به معنای واقعی، اندیشمند و عالِم، فکر نو تولید می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری دراولین سخنرانیِ سال جدید، درحرم رضوی فرمودند که مجلس آمریکا، بیش از ۲۰۰ قانون علیه نظام اسلامی تصویب کرده است، آیا نمایندگان ما این کار را کرده اند؟

نماینده مجلس خبرگانِ رهبری برلزوم رفع نگرانی های مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اگر نمایندگان، دغدغه ی کشور و مردم را داشته باشند، و در مقابل استکبار اهل کرنش نباشند، باید شاهد تصویب قانون علیه آمریکا، از سوی آنها می بودیم.

پروایی حضور افراد انقلابی وپایبند به اصول انقلاب درمجلس را درجهت نقش آفرینی و تاثیر برای تحقق مطالبات رهبر انقلاب دانست و ابراز کرد: حرکت باید نقش آفرین باشد، برای مثال باید اقتصاد دان های انقلابی و اسلامی وارد مجلس شوند.

وی با بیان اینکه اگرامروز افرادی درمجلس از فتنه حمایت می کنند، باید نمایندگان واکنش نشان دهند، افزود: اگر بنده در مجلس حضور داشته باشم، چنین حمایت هایی را با بیان و منطق و استدلال و شجاعت درنطفه خفه می کنم.

حضور فقها در مجلس با ایفای نقش نمایندگی و شأن علمایی منافات ندارد

نماینده مجلس خبرگان رهبری، با تصریح براینکه ما شأنی جز خادمی و نوکری مردم، نداریم گفت: اشکالی ندارد ما در یک لباس که خادم ولایت ومردم هستیم، با حفظ همان لباس در جایگاه دیگری به مردم، اسلام و انقلاب خدمت کنیم، بلکه علمای خادم باید وارد میدان خدمتگزاری به مردم شوند.

پروایی با تاکید بر اینکه حضور فقیهان درمجلس شورای اسلامی با ایفای نقش نمایندگی و نیز شأن علما، منافاتی ندارد، اعلام کرد: حضور افرادی از مجلس خبرگان در مجلس شورای اسلامی، می تواند راهگشا نیز باشد.

وی با تصریح براینکه مجلس در راس امور و موثراست و اگر مجلس اصلاح شود، دولت و قوانین اصلاح می شود، افزود: اگر مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و این امر با ورود جوانان انقلابی و علمای انقلابی تحقق می یابد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درپاسخ به این سوال که با حمایت کدام گروه و حزب وارد انتخابات می شوید، گفت: وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستم و از زمانی که وارد خبرگان شدم، اعلام کردم نه چپ و نه راست بلکه در صراط مستقیم که همان صراط ولایت است، قرار دارم.

پروایی عنوان کرد: مردم مواضع حقیر را می دانند و البته ممکن است احزاب و گروه ها و دوستان مختلفی ازبنده حمایت کنند و بنده از ایشان تشکر می کنم، اما راه ما، راه انقلاب و ولایت است.

Share