مدیرکل بنیاد مسکن گیلان مطرح کرد:

از شناسایی خانوارهای کپرنشین در گیلان تا عقب ماندگی در صدور سند روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: روستاهای کپرنشین استان گیلان وضعیت بهداشتی مناسبی ندارند و باید اقدامات جدی برای بهبود این وضعیت صورت گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، محمد اکبرزاده در دیدار مدیران بنیاد مسکن گیلان با استاندار اظهار داشت: طرح ساخت کارخانه چهار منظوره که بتواند همزمان آسفالت، شن، ماسه، بتن آماده و قطعات بتنی را تهیه کند، در دستور کار بنیاد مسکن گیلان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: پروژه ساخت کارخانه مذکور که از شهریور امسال آغاز به کار می‌کند، بالای ۷۰ درصد برگشت اقتصادی داشته و نخستین پروژه‌ در ایران است که سعی شده در آن تمامی استانداردها رعایت شود.

وی به اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی بنیاد مسکن استان گیلان از سال ۹۲ تا ۹۷ اشاره و تصریح کرد: حدود ۳۸۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار بنیاد مسکن گیلان است و از سال ۹۴، حدود ۹۸ میلیارد تومان کالا و قیر رایگان دریافت کردیم که باعث پیشرفت محسوس پروژه‌های ما شد.

اکبرزاده با بیان اینکه حساب ۱۰۰ امام خمینی بنیاد مسکن گیلان در سال ۹۷، هزار و ۲۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به محرومان استان داشته است افزود: خیران گیلانی هزار و ۲۷۳ میلیون ریال به صورت کمک‌های نقدی و غیر نقدی به حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) در سال ۹۷ واریز کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اقدامات مربوط به تامین مسکن خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول استان گیلان خاطرنشان کرد: ساخت خانه برای ۱۴ خانوار در دستور کار قرار گرفته و ۴ طرح نیز آماده افتتاح هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرایی کردن طرح هادی روستایی در ۲ هزار و ۶۰ روستای گیلان اقدامات لازم صورت گرفته تصریح کرد: شاخص کشوری اجرای طرح هادی در استان گیلان ۴۶ درصد بود که پس از دریافت قیر رایگان این شاخص به ۴۷ درصد افزایش یافت.

اکبرزاده با اشاره به اینکه گیلان جزء ۳ استان نخست در زمینه طرح‌های مشارکتی با دهیاری‌ها است خاطرنشان کرد: با مشارکت و همکاری همه مسئولان بنیاد مسکن گیلان توانستیم ۱۵۰ کیلومتر از معادن تحت پوشش طرح هادی استان گیلان را آسفالت کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه استان گیلان در بحث صدور سند روستایی دارای شاخص ۳۶ است گفت: استان گیلان در زمینه صدور سند روستایی نسبت به شاخص ملی ۱۳ درصد عقب ماندگی دارد که باید با تلاش بیشتر آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه گیلان در زمینه مقاوم سازی خانه‌های روستایی رتبه نخست را در کشور دارد افزود: در بحث جابه‌جایی خانه‌های حاشیه رودخانه‌های استان گیلان از ۴۲۸ خانوار توانستیم اوضاع ۱۰۰ خانوار را ساماندهی کنیم و دولت نیز ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض به این خانوارها می‌دهد.

اکبرزاده با بیان اینکه روستاهای کپرنشین استان گیلان وضعیت بهداشتی خوبی ندارند خاطرنشان کرد: به وضعیت زندگی ۲۷ خانوار در تالش، ۲ خانوار در فومن و ۱۱ خانوار در ماسال رسیدگی کردیم و باید سعی کنیم اقدامات موثرتری در این زمینه انجام دهیم.

Share