نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شعار سال:

از تولیدکنندگان انتظار داریم کالای در تراز جامعه ایرانی و بازارهای جهانی عرضه کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: از جمله الزام‌های ترویج و رونق تولید این است که مسئولان مربوطه نیاز بازار منطقه را رصد کرده و در داخل نیز مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری به ملت و مسئولان کشور اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ را رهبر معظم انقلاب «رونق تولید» نامگذاری کردند.
وی به وظایف مسئولان و مردم در ترویج و ارائه راهکارهای رونق تولید در بخش‌های مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: تولید در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در بخش کشاورزی منشا برکات، خیرات و همه حرکت‌های عمومی اقتصادی جوامع محسوب می‌شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه کشاورزان به تعبیر روایات گنج‌های زمین هستند، تصریح کرد: زمانی که کشاورزان گنج‌های زمین باشند به این معناست دیگران از تلاش‌های آنها بهره‌مند می‌شوند.
آیت‌الله فلاحتی به وظایف عمومی مردم و متولیان امر در سال رونق تولید اشاره کرد و گفت: افزایش تولید نخستین وظیفه تولیدکنندگان است ضمن اینکه برای ارتقای کیفیت تولید باید تلاش کنند.
وی ادامه داد: در صورتی می‌توانیم کالا و تولیدات کشاورزی را در داخل و خارج به‌خوبی عرضه کنیم که محصول تولیدی از کیفیت خوبی بهره‌مند و برخوردار باشد و این به عهده تمام تولیدکنندگان اعم از صنعتگران و کشاورزان است.
نماینده ولی فقیه در گیلان به نیاز مالی و تسهیلاتی برای ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدکنندگان از بانک‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان را فراهم کنند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به دومین الزام متولیان امر در رونق بخشیدن به تولید، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بازارهای کالای تولید داخلی را فراهم کنند زیرا اگر تولید داشته باشیم اما تقاضا در بازار داخلی و خارجی برای جذب و خرید این تولیدات نباشد به طور طبیعی تولید صرف منشا رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه نمی‌شود.
وی یادآور شد: از جمله الزام‌های ترویج و رونق تولید این است که مسئولان مربوطه مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهادکشاورزی و سازمان تعاون روستایی در نمایشگاه‌های کشورهای اطراف حضور پیدا کرده و نیاز بازار منطقه را رصد کنند ضمن اینکه در داخل نیز باید مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه رصد و ارائه راهکارهای زمینه‌های تقویت بنیه‌های تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی جامعه توسط اتاق‌های اندیشه‌ورز از جمله الزام‌های مسئولان برای رونق تولید است، اظهار کرد: ممکن است کشاورزان، تولیدکنندگان و صنعتگران نیاز بازار داخلی و دنیای پیرامونی را ندانند بنابراین متولیان امر باید به آنها خط‌مشی ارائه کنند.
آیت‌الله فلاحتی بر فراهم کردن بستر و بازار برای عرضه تولیدات داخلی توسط مسئولان و متولیان امر تاکید کرد و افزود: همه کسانی که در بخش‌های اقتصادی و حتی سیاسی جامعه فعالیت می‌کنند باید در این راستا تلاش مجدانه داشته باشند البته از تمام تولیدکنندگان بخش کشاورزی و صنعتی انتظار داریم کالا را در تراز جامعه ایرانی و بازارهای جهانی تولید کنند.
وی، ارتقای کیفیت تولید برای عرضه محصول به بازارهای داخلی و خارجی را مهم خواند و بیان کرد: در سال جاری امیدوارم تمام مسئولان و متولیان امر بتوانند هدف بلند رهبر معظم انقلاب را عملیاتی کنند و این امر با همگرایی گسترده بین تولیدکنندگان و مسئولان تحقق پیدا می‌کند.

Share