مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

ادامه بارش باران درگیلان تا سه روز آینده | کاهش ۱۲ درجه‌ای دمای هوا

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش باران از روز گذشته در این استان گفت: بارش ها تا سه روز آینده در گیلان ادامه داشته و دمای هوا نیز تا ۱۲ درجه کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس با اشاره به ورود سامانه هوای سرد و بارشی به گیلان از عصر روز گذشته، گفت: بر اساس الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی برای مناطق جلگه‌ای بارش باران و برای مناطق کوهستانی بارش‌ها به صورت برف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در شبانه روز گذشته و امروز بیشتر است، افزود: این سامانه بارشی در سه روز آینده نیز در استان گیلان فعال خواهد بود.

دادرس با بیان اینکه در این مدت دمای هوای استان گیلان نیز ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: در حال حاضر شرایط جوی شهر رشت مرکز استان نیز ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بارندگی متناوب و وزش باد دمای هوای این شهر نیز ۱۱ درجه و بیشینه رطوبت نیز ۱۰۰ درصد است.

وی همچنین به وضعیت دریای نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به وزش باد در سواحل شرایط برای فعالیت‌های مرتبط و همچنین شنا مناسب نیست.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تأکید بر صدور اطلاعیه از همه دستگاه‌ها خواست تا تمهیدات لازم برای مقابله حوادث احتمالی را اتخاذ کنند.

Share