پس از دریافت جایزه ویژه خداوندگار موسیقی

آخرین خبر از بیماری استاد شجریان از زبان دخترش

جشنواره موسیقی بنیاد آقاخان جایزه ویژه ”خداوندگار موسیقی ” را به محمد رضا شجریان، خواننده و نوازنده موسیقی سنتی ایران تقدیم کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جایزه ویژه «خداوندگار موسیقی» از طرف بنیاد آقاخان، شامگاه یکشنبه (۱۱ فروردین) به محمدرضا شجریان اهدا شد. مژگان شجریان با حضور در لیسبون پرتغال، این جایزه را به نمایندگی از طرف پدرش دریافت کرد.

او پس از دریافت این جایزه، در گفت‌وگویی تصویری با بیان این‌که جای استاد شجریان در این مراسم خالی است، گفت: «این جایزه از آن‌جا که نشان می‌دهد به موسیقی‌دانان تاثیرگذار در جهان اهمیت داده می‌شود، خیلی مهم است. همه دنیا، هنرمندان را روی سرشان می‌گذارند و امیدوارم در هر جامعه‌ای، قدر هنرمندان همین‌اندازه دانسته شود.»

مژگان شجریان در سخنانی که به نظر کنایه‌ای به مستند پخش شده از شبکه افق تلویزیون بود، ادامه داد: «آنان که به هر طریقی بخواهند هنرمندان را کوچک کنند، عاقبت جز کوجک کردن خودشان، هیچ کاری نکرده‌اند.»

او در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان هم گفت: «پدر متاسفانه همچنان بستری هستند و تغییری نسبت به قبل نکرده‌اند. ایشان از شرایط بیماری خیلی خسته شده‌اند و امیدواریم حال‌شان روز به‌روز بهتر شود.»

Share